În Africa există un hangar care produce modele UAZ pentru Etiopia, iar acum va produce şi Lada

1 Octombrie 2021, 13:11
Redacţia PiataAuto.md
De curând în Etiopia a început producţia modelelor UAZ la o mini fabrică, ce seamănă mai mult a un hangar, iar în următoarele luni în acelaşi loc de vor produce şi mai multe modele Lada, inclusiv din cele lansate în ultima perioadă, bazate pe platforme ale grupului Renault. Istoria e cu siguranţă una cu multe curiozităţi.
Din punct de vedere istoric, Etiopia a bine familiarizată cu maşinile ruseşti, aici modelele Lada şi UAZ fiind prezente încă din perioada URSS. Încă din 1974 primele exemplare Lada au ajuns pe străzile acestei ţări africane, iar modelele 2101 şi 2105 au devenit repede cel mai populare din gama Lada, până şi astăzi existând taxiuri Lada 2101 şi 2105, aceste maşini reuşind să mai reziste, deşi au fost produse cu decenii în urmă, şi au parcurs milioane de kilometri prin Africa. Aşa că publicul etiopian a primit cu căldură ideea că maşinile ruseşti au început a fi asamblate la ei în ţară.
Foto: Lada 2105 în serviciul de taxi, Etiopia

Istoria a pornit în primăvara acestui an, când compania locală Bazra Motor a invitat o delegaţie de la uzina UAZ din Ulianovsk în Etiopia. Cei de la Bazra sunt şi importatori Kamaz în Etiopia, aşa că au deja relaţii de colaborare cu producătorii ruşi. În fine, după vizita acelei delegaţii s-a luat decizia comună ca din luna august să înceapă producţia clasicului UAZ Hunter, dar şi a pick-up-ului UAZ şi chiar a SUV-ului Patriot. Facilităţile uzinei nu sunt foarte sofisticate, dar nici construcţia UAZ-urilor nu e, aşa că, efectiv, în Etiopia vin componentele majore în blocuri, iar în hangarul din oraşul Kolmbolcha, situat la 370 km nord este de capitala Addis Abeba, are loc asamblarea finală a acestor vehicule, cu o mare parte din muncă făcută manual. Asta permite economisirea la taxe, dar şi reducerea preţului final al maşinilor ce ies de pe poarta uzinei etiopiene.
Foto: aşa arată în prezent uzina pregătită pentru asamblarea UAZ-urilor

Acum, însă, dacă tot acordul cu UAZ a fost pus în aplicare, cei din Etiopia au reuşit să-i convingă şi pe cei de la Lada să încheie un acord similar. Producţia scontată va fi de 5,000 exemplare anual la etapa iniţială, apoi ar urma să crească la 10,000 exemplare — o capacitate care va necesita neapărat şi lărgirea şi modernizarea hangarului actual într-o uzină ceva mai mare.
Foto: aşa arată în prezent uzina din Kolmbolcha, Etiopia

Mai mult ca atât, etiopienii anunţă că vor produce atât Niva Legend şi Niva Travel, cât modelele noi mai sofisticate ale Lada — Granta, Vesta, X-Ray şi Largus, bazată pe generaţia precedentă de Dacia Logan MCV. Miza şi entuziasmul celor din Etiopia e uriaş, aceştia planificând ca Lada şi UAZ să devină cel mai populare mărci de maşini noi în ţara lor, iar ulterior poate să ajungă şi să exporte maşinile produse de ei în alte ţări africane.

0
4,216
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!