Istoria neştiută a unui altfel de Mercedes W126, care s-a produs în doar 3 exemplare, numit Monteverdi Tiara

7 Octombrie 2021, 21:33
Ilie Toma
Cum ar fi ca un model de automobil să ajungă să fie produs în doar 3 exemplare în întreaga sa carieră? Adică să beneficieze de design, de contracte cu furnizori, de inginerie şi apoi să fie produse în numai 3 exemplare, pe parcursul a doi ani? Sună incredibil, dar e cât se poate de adevărat şi e povestea acestei maşini produse în Elveţia, numită Monteverdi Tiara.
Ca să ne amintim ce înseamnă Monteverdi, vom spune că anul trecut am publicat două articole separate cu două modele exotice Monteverdi, vândute ca maşini de colecţie — un muscle-car pe nume 375 L şi un SUV pe nume Safari. Ambele erau nişte creaţii super interesante şi erau rodul elveţianului Peter Monteverdi, care a ţinut cu tot dinadinsul să creeze marca Monteverdi şi să producă acele maşini în Elveţia, lângă oraşul Basel. Le-a comandat designul la case italiene, iar substratul tehnic îl preluase de la modele Chrysler şi International Harverster Scout. Producţia muscle-car-ului a început în 1967, iar a SUV-ului de lux Monteverdi Safari în 1976, durând până în 1982.
Iar în anul 1982 trebuia să intre în producţie Monteverdi Tiara, care era văzut de creatorul său drept un sedan de lux elveţian. Însă şi de această dată creatorul său elveţian a recurs la o platformă a altui model, alegând de această dată nu unul american, ci unul german. A ales platforma lui Mercedes-Benz S-Class W126. Însă a vrut să facă o maşină mai bună decât S-Class-ul german, în stil elveţian.
Drept bază, puteau servi două versiuni de top ale lui S-Class, cu motor de 3.8 litri şi 5.0 litri. Monteverdi a schimbat şi designul maşinii, instalând o grilă verticală cromată, şi faruri duble în stilul Alfa Romeo Alfetta. Blocurile optice spate fuseseră cumpărare de la Peugeot 505. De asemenea, şi barele de protecţie erau noi, dar şi aripile sau capota.
La interior s-a schimbat doar volanul, ca să aibă emblema mărcii elveţiene, Monteverdi nemaiavând bani de schimbări mai consistente. În schimb, maşina beneficia de tehnologiile de pe S-Class, precum ABS sau sistemul avansat de aer condiţionat, iar la comandă se putea alege şi opţiuni prezente mai demult pe modelele Monteverdi, precum televizorul de la bord sau un reportofon încorporat, ca să-ţi înregistrezi notiţe vocale.
Paradoxul e că maşina asta, botezată Monteverdi Tiara, a ajuns să coste 172,000 franci în Elveţia, ca preţ de start, iar în anul 1983 preţul a fost ridicat la 187,000 franci. Iar asta era pe atunci de două ori mai mult decât un S-Class W126 comparabil, pe care se baza Tiara. Preţul era nemeritat de usturător chiar şi pentru elveţieni, care simţeau că nu primesc mare lucru în plus pentru dublul valorii lui S-Class. Aşa că în doi ani au ajuns a fi produse doar 3 exemplare Monteverdi Tiara, toate trei fiind bazate pe motorizarea 500 SEL a lui S-Class. Aşa că Monteverdi a rămas în istorie ca modelul cu posibil cele mai puţine exemplare produse vreodată, dacă nu le luăm în calcul pe cele intenţionate din start drept unice. Astăzi, să deţii un Monteverdi Tiara ar însemna să fie unul din 3 oameni ai planetei care are aşa ceva.
Şi, la drept vorbind, nici nu se mai ştie sigur dacă azi mai există toate trei. Ultimul a fost vândut în jurul Zurich-ului în 2010, iar altul figura drept membru al clubului Monteverdi din Elveţia până prin 2016. Nu e exclus că şi al treilea mai e păstrat cu sfinţenie într-un garaj discret la subsol din vreo casă stilată din Alpii elveţieni. Cel din 2010 s-a vândut cu circa 80 mii dolari. Azi probabil ar valora mai mult, însă tot numai elveţienii le mai cumpără între ei, spunându-şi reciproc că maşina ar face banii ăştia. Dar, de fapt, e pur şi simplu un W126 cu design ciopârţit şi cârpit din alte părţi, vândut ca un produs de dublu lux. Iar pentru noi toţi rămâne a fi una din cele mai neştiute şi curioase file din istorie.
1
14,421
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!