Mercedes a dezvăluit noua generaţie a roadster-ului SL, care a devenit doar AMG, doar cu tracţiune integrală şi cântăreşte 2 tone

29 Octombrie 2021, 10:57
Ilie Toma
Mercedes-Benz are câteva luni bune de când tot prefaţează noua generaţie a roadster-ului său SL, tocmai în iulie fiind dezvăluit interiorul. Tot atunci germanii spuneau că vor reveni la o intensitate a emoţiei care a definit modelul SL încă de la începuturile sale de acum 70 de ani. Am fi aşteptat, prin urmare, un design îndrăzneţ şi emoţional şi o formulă de inginerie fascinantă şi totodată clasică. Poate şi nişte uşi Gullwing, cumva. Germanii ajunseseră până la a declara că noul SL va fi o legendă vie încă din momentul apariţiei, pe care colecţionarii vor vrea să-l cumpere pentru a-l păstra pe viitor.
Ei bine, şi iată că a venit şi acel moment în care noul model şi-a arătat formele şi detaliile tehnice. Acesta arată într-adevăr bine, fiind proporţionat ca un roadster şi mergând pe ceva mai multe suprafeţe curbate la partea superioară a posteriorului, asta fiind cumva analogia cu modelele mai clasice. Dar, în esenţă, toate elementele de design care sar în ochi la prima vedere sunt oarecum predictibile, fiind în acelaşi ton cu alte modele recente Mercedes-Benz. E interesant că noua generaţie vine cu plafon soft-top de material textil, iar asta e unica opţiune deocamdată.
Maşina are o formulă de 2 locuri plus alte 2 adiţionale, mai mult simbolice. Despre interior nu vorbim foarte, mult, pentru că el era deja cunoscut. Putem spune doar că aici au apărut nuanţe de maro închis, un pic stins, care vor de asemenea să evoce spiritul modelelor clasice de cândva.
Dar adevăratele picanterii controversate vin abia mai departe. În primul rând, noul model a debutat doar cu ediţii AMG şi se pare că aşa planifică să-şi ducă întreaga carieră, după exemplul se cândva al lui SLS AMG şi mai nou a versiunilor AMG GT. Aşa e, fără îndoială, mai profitabil.
O altă controversă vine de la renunţarea la oricare versiune cu tracţiune spate şi adoptarea sistemului 4MATIC+ ca dotare standard. Deci, toate roadster-ele SL vor fi cu tracţiune integrală, negând total reţeta clasică, ce presupunea tracţiunea pe puntea spate. Acestea puteau fi una din variante, şi ar fi fost frumos să existe şi o alternativă cu o singură punte motrice, însă germanii au decis să nu ofere aşa ceva. Doar 4MATIC şi atât, doar AMG şi atât.
Aşadar, singurele două versiuni sunt AMG SL 63 şi AMG SL 55. Ambele au acelaşi motor V8 biturbo AMG sub capotă, de 4.0 litri, pe care-l ştim de mult timp deja. Pe versiunea AMG SL 55 el dezvoltă 476 CP şi 700 Nm, iar pe 63 — 585 CP şi 800 Nm. Cel cu indicele 55 va prinde prima sută în 3.9 secunde, iar cel cu indicele 65 — în 3.6 secunde. Ambele vor fi echipate cu cutia automată 9G-TRONIC. Motoarele nu sunt cu vreun sistem mild hybrid, însă germanii promit un E PERFORMANCE Hybrid mai trâziu.
Un alt aspect al acestui roadster care-l depărtează de facto de formula clasică va fi greutatea sa. Masa maşinii, acel curb weight ce include masa automobilului propriu-zis plus fluidele necesare operării inclusiv rezervorul la 90% plin, este de 1,950-1,970 kg în cazul noului SL. Deci, un roadster de aproape 2 tone, care va trece de 2 tone în viaţa reală cu 1-2 oameni la bord. Germanii au un ccapitol în care spun că noul model e cu 21 kg mai uşor decât precedentul, datorită folosirii aluminiului, însă comparaţia directă între 63 AMG de dinainte şi cel de acum arată că anteriorul model cântărea 1,845 kg la gol, iar cel nou — 1,970 kg. Greutatea de două tone pentru noul SL e şi mai controversată, cu cât însăşi abrevierea modelului vine de la Super Light, adică super uşor.

Totuşi, cu o arhitectură admirabilă a suspensiei faţă şi spate, cu punte spate viratoare şi cu atât de multă putere, nu putem să negăm că modelul va fi unul plăcut în condus până la urmă şi va veni să-i alinte frumos pe viitorii săi proprietari. Partea frumoasă din toată treaba e că germanii au lansat roadster-ul cel puţin cu un V8 adevărat sub capotă, care va mai fi pe aici o perioadă fără alte ingrediente electrice în ecuaţie.
1
878
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!