Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mitsubishi Outlander PHEV, cândva un inovator al modelelor plug-in hybrid, s-a lansat într-o nouă generaţie

28 Octombrie 2021 - 11:12
Ilie Toma
Mitsubishi Outlander PHEV are un mare merit în lumea auto modernă, şi anume cel de a fi fost printre primele modele cu propulsie plug-in hybrid, cu încărcare de la priză care chiar au reuşit să cucerească publicul prin vânzări şi parametri optimi. A fost în ultimii ani şi cel mai bine vândut model Mitsubishi în Europa, iar în unele ţări acest hibrid plug-in a avut perioade în care era cel mai popular model în clasamentul general.
Foto: Una din multiplele ipostaze de design ale precedentului Mitsubishi Outlander PHEV

Dar toate astea sunt la trecut, pentru că să fii primul nu e o garanţie a unui succes infinit. Alte modele mai noi şi mai interesante au apărut între timp, iar Mitsubishi a fost, ca întotdeuna în ultimii 20 de ani, notoriu de lent în a lansa o nouă generaţie. Din 2013 până în 2021 s-a produs precedenta generaţie, plus că şi ea prelua designul de la Outlanderul cu propulsie tradiţională. În fine, în ultimii doi ani cifrele de vânzări în Europa pentru Outlander PHEV s-au redus substanţial, modelul fiind în cădere liberă de pe primul loc în categoria plug-in hybrid până la un loc în care nu se mai regăseşte nici măcar în top 10!
Foto: noua generaţie Mitsubishi Outlander PHEV

Acum, japonezii au lansat în sfârşit o nouă generaţie, care a preluat designul mai futurist al Outlander-ului standard, dar care, la nivel tehnic, pare mai mult o uşoară perfecţionare. Sistemul plug-in hibrid e format din acelaşi motor de 2.4 litri pe benzină, doar că acesta dezvoltă un pic mai multă putere acum, până la 131 CP. Da, 131, din 2.4 litri, pentru că motorul e în continuare gândit ca unul focusat spre eficienţă. Pe lângă asta mai există două electromotoare, ambele crescându-şi şi ele niţel puterea, până la 113 şi 114 CP. Per total, noul Outlander PHEV beneficiază de ceva mai mult dinamism datorită creşterii puterii tuturor componentelor.
Şi bateria modelului a devenit mai mare, crescând de la 13.8 kWh până la 20 kWh. Aceasta va putea fi încărcată şi fast charge şi promite să asigure o autonomie de până la 87 km în ciclu WLTC, dar, probabil, în viaţa reală va fi în jurul a 70 km. Deci, noua generaţie nu devine un lider nici la putere, nici la autonomie, nici la alţi parametri.
Şi, cel mai trist e faptul că noul model va ajunge în Europa foarte târziu, abia la sfârşitul anului viitor, poate chiar în 2023! Întâi se va lansa în Japonia, în acest an, apoi în prima jumătate a anului viitor în mai multe ţări din Asia, plus Noua Zeelandă şi Australia, în a doua jumătate a anului viitor — în America de Nord, şi abia pe urmă în Europa şi alte zone ale lumii. Deci, perspective foarte îndepărtate pentru a vedea acest model în Europa, care era cel mai popular model al mărcii în ultimii ani. Se pare că Mitsubishi are toate şansele ca modelul său să fie uitat până ajunge pe acest continent, iar marca să devină mai mult istorie în Europa, decât progres prezent şi viitor.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter