Noua generaţie Range Rover debutează cu consistenţă, dar cu un design diferit doar la posterior

27 Octombrie 2021, 12:02
Redacţia PiataAuto.md
Britanicii au prezentat azi noua generaţie a celui mai mare şi mai luxos SUV din gama Land Rover — Range Rover, acel model care a şi dat startul diviziei care-i poartă numele, acel model care e creditat adeseori cu meritul de a fi inventat segmentul offroader-elor de lux, şi care concurează azi într-o ligă ultra superioară, populată de modele precum Mercedes-Benz GLS, BMW X7, Lexus LX şi Cadillac Escalade. Totuşi, noul Range Rover va putea fi recunoscut că e NOU doar după ce-i va fi văzut posteriorul, or, partea frontală a rămas aproape identică celei de pe generaţia precedentă.
Nu în zadar şi imaginea de teasing, prezentată de britanici acum câteva zile înfăţişa tot un bloc optic spate. Anume blocurile optice şi liniile din jurul lor creează un nou efect aerat, interesant şi total diferit de ceea ce era anterior, iar astfel înţelegi din start că ai de-a face cu noul Ranger Rover.
Dacă priveşti noul model din faţă, însă, vezi aproape aceleaşi blocuri optice, cu aceeaşi formă a conturilor LED din ele, cu aceeaşi formă a grilei şi chiar aceleaşi striaţii ale plasei din grilă. Diferă doar zona inferioară, care a devenit mai rectangulară. Bineînţeles, elementele propriu-zise au fost modificate, fiecare din elementele menţionate mai sus fiind cu un milimetru mai mic, mai subţine sau un pic altfel realizat, dar asta o vor putea pricepe doar cei ce vor atrage atenţia la aceste mici detalii. Ca şi tablou general, modelul se percepe absolut la fel. Posibil că s-a vrut să se meargă pe o linie clasică deja, pentru a merge în zona unui design atemporal, cum ar reuşit s-o facă Porsche şi alte câteva mărci. Dacă a reuşit intenţia sau nu, însă, o vor spune clienţii şi cifrele de vânzări.
La nivel tehnic, noul model se declară consistent şi face uz de multe din tehnologiile moderne, prezente în segmentul de lux, cum ar fi puntea viratoare spate, spre exemplu, care e standard. Noul Range Rover e construit pe o platformă nouă modulară, numită MLA Flex, la care britanicii lucrează încă din 2019. E interesant şi faptul că noul Range Rover debutează din start cu două versiuni de ampatament, standard şi alunit, cu o diferenţă de 20 cm între ele, după modelul limuzinelor de lux.
O altă picanterie curioasă vine de sub capotă. Aici britanicii par să fi renunţat la tradiţia lor de decenii, de a folosi compresoare mecanice pe renumitele motoare V8 Supercharged şi au trecut la turbine. Motorul nou e un V8 twin turbo, care nu mai are o cilindree de 5.0 litri, cum era motor anterior supraalimentat, ci una de 4.4 litri, ca-n vremurile când Land Rover avea un parteneriat cu BMW. Fireşte, noul motor britanic nu are nimic de-a face cu BMW decât cilindreea comună. Acesta va livra 530 CP şi 750 Nm, fiind şi cel mai puternic propulsor, cel puţin în momentul lansării.
Noul Range Rover mai are două motorizări mild hybrid cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri, de 360 CP şi 400 CP, dar şi trei ipostaze ale unui propulsor diesel de 3.0 litri. Vor exista şi două motorizări plug-in hybird, P440e şi P510e, cea din urmă fiind un soi de as din mâneca britanicilor. Aceasta va combina un motor pe benzină, de 400 CP, cu unul electric, de 143 CP, integrat între motor şi cutie. Un asemenea Range Rover PHEV va face uz de o baterie mare, de 38.2 KWh, dintre care sunt utilizabili 31.8 kWh, iar autonomia promisă este de până la 100 km, ceea ce înseamnă că şi consumul ajunge în mod idealist la 31.8 kWh/100 km, iar în practică şi pe la 35 kWh/100 km şi mai sus, ceea ce e destul de mult. Partea bună e că acest model va fi unul din puţinele care oferă şi încărcare rapidă DC de 50 kWh, deci se va putea încărca mai des şi mai confortabil în viaţa reală.
Ei bine, şi-n fine, în habitaclu totul e la un nivel pe care-l aştepţi de la un Range Rover, or, aici britanicii au stat întotdeauna bine şi asta a consacrat modelul. Varianta cu două tronuri în spate a devenit şi mai luxoasă, iar izolarea fonică a fost îmbunătăţită prin sistem de active noise cancellation, cu difuzoare integrate şi-n tetiere, ca să contracareze zgomotul din afară, care pătrunde în interior.
Preţurile pornesc în Marea Britanie de la 94,400 lire, ceea ce ar însemna cam 112,000 euro. Ah, da, eram să uităm să menţionăm şi capacităţile de offroad ale lui Range Rover, or, acesta e unul din ingredientele principale în reţeta sa. Modelul pretinde că e la fel de bun în offroad, ba chiar un pic mai bun, datorită unui diferenţial blocabil electronic pe puntea spate şi a unor softuri revizuite din sistemul Terrain Response. Şi însăşi faptul că electromotorul sistemului plug-in hibrid a fost pus între motor şi cutie, pentru ca ambele motoare să-şi trimită forţa către acelaşi sistem de tracţiune integrală, ne sugerează că nu s-au acceptat compromisuri de genul celor în care una din punţi ar fi fost lăsată în seama unui electromotor. Ca de obicei, modelul a trecut testări îndelungate în zone arctice şi deşerturi toride, deci noul Range Rover ar trebui să rămână fidel identităţii sale.
0
4,696
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!