Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Şi cu motor V8 sub capotă, şi cu problema emisiilor rezolvată: acesta e un Range Rover clasic, care poate fi condus şi-n centrele oraşelor

28 Octombrie 2021 - 16:29
Redacţia PiataAuto.md
Evoluţia tot mai restrictivă a normelor de emisii din toată Europa şi maşinile noi tot mai înăbuşite şi mai palide, din cauza acestor restricţii, fac ca numărul celor care trag cu ochiul spre maşinile clasice să fie tot mai mare. Unii le apreciază designul şi emoţia şi le-ar conduce în forma lor originală. Alţii vor doar designul şi ar prefera un sistem de propulsie electric modern, cu e în cazul lui Totem GT Electric sau a celor de la Lunaz, iar alţii parcă ar vrea şi designul şi emoţia motoarelor puternice, dar într-o formă ceva mai împrospătată. Ei bine, pentru ultimii, o companie britanică a creat un Range Rover cu totul special.
Aşadar, un atelier britanic pe nume Kingsley Cars, renumit până acum pentru restaurarea modelelor clasice Land Rover şi Range Rover, a lansat un Range Rover clasic cu motor V8, care e atât de „curat” în emisii, încât e conform cu normele de emisii ULEZ din cea mai centrală şi restricţionată parte a Londrei.
Pentru fiecare exemplar produs, compania găseşte un Range Rover clasic şi-i restaurează întâi caroseria, scăpând de rugină şi ranforsând-o cu materiale moderne, pentru a-i spori şi siguranţa la standarde moderne. Se poate opta între versiunea cu 2 uşi, iniţială, şi cea cu 4 uşi, lansată ceva mai târziu în istoria modelului. E important ca exemplarele alese pentru modificările ulterioare să fie mai vechi de 40 de ani, pentru a se încadra în limite de emisii ULEZ din categoria maşinilor istorice.
Apoi, cei de la Kingsley pot monta unul din cele două variante de motor V8 pe care le au la îndemână — de 4.0 litri sau de 4.6 litri. Ambele provin de la motorizările instalate pe următoarea generaţie de Range Rover, prin anii 90, însă sunt reconstruite şi perfecţionate acum, ca să livreze 223 CP şi, respectiv, 274 CP pentru motorul de 4.6 litri. Ambele motoare au injecţie modernă, dar rămân a fi aspirate natural.
Sunt cuplate, de asemenea, la o cutie automată modernizată de origine ZF, din cea care se cupla original cu acest, motor, deci cu 4 trepte, cu numele de cod 4HP22. Cutia de transfer Borg Warner este de asemenea reconstruită, ca noul SUV să beneficieze de fiabilitate o perioadă mai îndelungată.
S-au făcut actualizări şi la suspensie, pentru ceva mai multă stabilitate, iar la interior se pot adăuga tehnologii multimedia moderne, inclusiv un sistem audio de 700 W. S-au pus şi frâne noi, moderne.
În rezultat, se obţine un Range Rover cu aspect clasic, dar cu un motor V8 mai modern, dar nici prea hi-tech, avantajul principal al căruia e că se califică drept vehicul dintr-o categorie specială de restricţii la emisii, pe care le respectă astfel mai uşor, iar în rezultat, proprietarul unei asemenea maşini obţine dreptul de a ajunge până şi-n cele mai restricţionate centre urbane. Şi o face frumos, cu stil, privind mândru pe geamul lateral de la Range Rover-ul său clasic. Pentru plăcerea asta va trebui să scoată cam 125,000 lire sterline, deci cam cât costă şi un Range Rover absolut nou.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter