Un E34 mai rar decât Bugatti Veyron: un exemplar Alpina B10 3.0 Allrad, în condiţie superbă, scos la vânzare în Germania

13 Octombrie 2021, 20:33
Ilie Toma
Acum câteva zile vorbeam într-un alt articol de versiunea 525ix a lui BMW Seria 5 E34, cea care e una din cele mai rare din câte a produs uzina germană. Era prima versiune cu tracţiune integrală a Seriei 5 din toată istoria şi a ajuns să fie produsă în numai 4,783 exemplare. Dar există un E34 şi mai rar de atât, derivat din acea Serie 5 cu tracţiune integrală! E vorba de Alpina B10 3.0 Allrad, model creat de către cei de la Alpina pe baza lui 525ix.
Da, e o Alpina cu tracţiune integrală! Cei de acolo luaseră acelaşi motor M50 de 2.5 litri, cu 6 cilindri în linie, şi i-au modificat cilindreea la 3.0 litri, împreună cu o mulţime de alte modificări şi ranforsări, de la valve la arbore cu came şi arbore cotit, de la biele la volant. În rezultat, în loc de 192 CP, propulsorul livra 231 CP. Şi, la fel ca şi versunea 525ix din uzină, sistemul de tracţiune integrală livra 2/3 cuplu pe puntea spate şi 1/3 pe puntea faţă, iar maşinile erau disponibile atât în versiune sedan, cât şi touring.
Alpina a produs B10 3.0 Allrad doar între octombrie 1993 şi octombrie 1995 şi s-au produs extrem de puţine exemplare. Doar 64 de sedanuri Alpina au fost produse şi vândute în întreaga lume, doar 64! Anume această cifră face din acest E34 Alpina o versiune mai rară până şi decât Bugatti Veyron, produs în 450 de exemplare! Ba chiar şi ediţiile speciale picante, precum Veyron Grand Sport Vitesse, s-au făcut în 92 exemplare, deci tot e mai mult decât acest E34 Alpina!
Asta a făcut ca cei de la Alpina să aibă până azi un întreg catalog cu toate cele 64 de exemplare vândute, unde e specificată combinaţie de culori exterioare şi interioare, dar şi ţara în care au fost vândute şi în care se află acum, precum şi luna şi anul primei înmatriculări. Mai mult ca atât, cei de la Alpina monitorizează aceste exemplare periodic, adăugând imagini la dosarele maşinilor, aşa că poţi afla părţi din istoricul lor direct de la ei!
Aşa am aflat că acest exemplar a fost vândut pentru prima dată în Olanda, fiind fabricat în 1993 şi înregistrat în 1994. Maşina a fost comandată în culoare Arctic Silver la Alpina, şi are pe ea decoruri în culoare aurie, fiind una din vreo 5 maşini doar, vopsite în această combinaţie.
Iar pe lângă asta, are şi scaune rare Recaro la interior, care o fac şi mai rară. Acestea sunt tapisate cu piele pe marginea şi cu textil verde-albastru pe centru.
Maşina are azi pe bord puţin sub 153,000 km parcurşi. Interiorul are pe ici, pe colo, semnele uzurii de peste 25 de ani, dar exteriorul pare într-o condiţie pur şi simplu excepţională, de automobil nou.
Fireşte, compania germană care vine azi maşina a depus niţel efort pentru a împrospăta la nivel estetic maşina şi tot ea declară că această Alpina e într-o stare tehnică absolut impecabilă, fără necesitatea vreunei investiţii. Cum zic germanii de azi, maşina asta are o condiţie bună pentru a fi păstrată o eternitate de aici încolo, pentru că una din cele mai rare bijuterii, produse vreodată de Alpina!
Iar parcursul de 153 mii poate părea mare pentru unii, însă există şi modele Alpina care se vând cu 300 mii km şi tot costă o avere. Explicaţia e simplă — aceste maşini erau cumpărate de cei care adorau să le conducă, aşa că, să găseşti azi exemplare cu 20-30 mii km parcurşi, din doar 64 produse, nu prea ai şanse, sau nu va fi veridică povestea. Şi, la o adică, la 153 mii, această Alpina, are încă rezerve inginereşti în ea de a mai alerga multe drumuri, de a mai oferi încă multe senzaţii exaltante pentru decenii înainte!
Azi această E34 Alpina are încă un preţ relativ moderat, de 29,000 euro. Dar, la cât de rară e, şi la cât de mult cresc constant în preţ exemplarele Alpina din anii 90, poţi fi aproape sigur că nu vei pierde nici un euro pe termen lung la ea. Ba dimpotrivă, peste 10, 20 sau 30 de ani, când vei spune cuiva că ai în garaj o Alpina B10 3.0 Allrad E34, făcută pe baza primei Serii 5 cu tracţiune integrală, produsă în doar 64 de exemplare, vei fi privit ca un colecţionar avut, care are o comoară preţioasă în garaj, ce valorează înzecit faţă de ceea ce se cere azi pe ea! Iar între timp, măcar din când în când, o poţi savura, în timp ce cei de la Alpina vor introduce în catalogul lor de evidenţă noua ţară în care se află acest exemplar!
0
8,842
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!