Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Un Maserati Biturbo de colecţie, unul din 722 produse, scos la vânzare la preţ de Dacia Logan în dotări de bază

1 Octombrie 2021 - 21:12
Ilie Toma
Da, tot ceea ce vezi scris în titlu e cât se poate de adevărat, deşi probabil deja te-ai şters la ochi sau te-ai ciupit ca să te convingi că nu visezi. Un Maserati clasic, cu un superb motor cu multe inovaţii istorice, a fost scos la vânzare în Franţa la un preţ comparabil cu cât costă azi cea mai cheală Dacia Logan nouă, sau, dacă e să fim mai exact — costă doar 8,900 euro. Şi ca să nu crezi că o fi vreo maşină cu un parcurs imens, zicem din start: acest Maserati Biturbo din 1989 are doar 57,700 km parcurşi!
Cum e posibil una ca asta? De ce costă atât de puţin un Maserati cu un parcurs atât de mic, care e unul din doar 722 produse în aceeaşi motorizare şi caroserie? Ei bine, răspunsul se află în însăşi esenţa modelului Biturbo şi cum s-a lăsat el memorat în istorie — deopotrivă inovativ şi deocheat. Ca să înţelegem ce înseamnă modelul Biturbo, vom spune că primele idei de creare a acestui model i-au venit marelui Alejandro de Tomaso, care a cumpărat marca Maserati de la Citroen în 1976 şi avea planuri să creeze modele sport mai tangibile publicului larg. Aşa a apărut în 1981 primul Maserati Biturbo, care avea primul motor biturbo din lume, iar acel motor era şi primul din lume care avea câte 3 valve pe cilindru. Au fost create versiuni de 2.0 litri ale acelui motor, dar au apărut şi ipostaze de 2.5 şi 2.8 litri. Către anul 1984, însă, maşina deja îţi câştigase o reputaţie de fiabilitate oribilă. Era una din cele mai stricăcioase maşini pe care le produsese Italia vreodată, fiind inclusă în permanenţă în topurile celor mai puţin fiabile maşini.
Asta a făcut ca cei de la Maserati să-şi regândească modelul pentru a înlătura aceste probleme pe cât au putut. Au revizuit şi motorul, punându-i injecţie, au revizuit şi cam toate celelalte componente de care se plângeau clienţii. Nu toate problemele au fost rezolvate, maşina rămânând în continuare una cu capricii, însă după anul 1987 maşinile au devenit simţitor mai bune. Biturbo s-a produs în formă de coupe, sedan şi decaotabilă, iar în ultimii ani modelele se numeau cu indicele de motorizare. Spre exemplu, acest exemplar de care vorbim azi poartă numele 222 E, unde numele însemna 2 uşi, motor de 2.0 litri şi a 2-a generaţie, care era de fapt acel facelift cu perfecţionare.
Ei bine, ne-am lămurit deci că reputaţia extrem de proastă datorată primilor ani de producţie e cea care e de vină pentru acest preţ infim. Dar, în acelaşi timp, acest Maserati are un superb motor V6 biturbo de 2.0 litri, care scoate 225 CP, aproape cât scotea şi BMW M3 E30 la acea vreme! Iar în versiunea asta de 222 E Coupe s-au produs într-adevăr doar 722 maşini!

Dar mai e încă un motiv pentru care acest Maserati costă puţin. Fiind capricios, mai are nevoie de o revitalizare a motorului, cu o nouă schimbare a garniturii şi etanşare şi n-ar strica şi o profilaxie la turbine. Nu e prima dată când s-ar face asta — în 2014 maşina a fost complet restaurată, reparându-se chiar şi chiulasa motorului. Dar acum iar e nevoie de asta. Aşa e cu aceste motoare Maserati — nu reziste ele sutele de mii sau milioanele modelelor Mercedes din acea vreme.
Aşa că, practic, să cumperi azi acest Maserati înseamnă să-ţi cumperi o ocupaţie permanentă la atelier, în care inevitabil vei avea de muncit la această piesă exotică italiană. Şi actualul vânzător e al doilea proprietar, cumpărând-o în 2013 de la primul, cu care era prieten apropiat. Aşa că el nu încearcă să ne vândă gogoşi despre cât de lipsit de bătăi de cap ar fi acest Maserati, ci dimpotrivă, ne previne că această maşină înseamnă un abonament continuu sub capotă şi sub ea. Vei conduce câteva sute de kilometri, apoi iar vei mai avea câte ceva de făcut. Din nou şi din nou. Nimic catastrofal nu se va strica în ea. Dar de muncit vei avea întotdeauna la ce. Pentru că anume asta înseamnă plăcerea condimentată cu chinuri a deţinerii unei asemenea bijuterii italiene. Tocmai de asta e şi cerut un preţ minim de 8,900 euro pe ea. Dar ceea ce nu poate nega nimeni e că acest Maserati e o maşină exotică, pe care oricum o vei privi cu admiraţie şi despre care vei spune cu o doză de mândrie condimentată cu dolce vita italiană „am în garaj, în colecţie, un Maserati!”.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter