Volkswagen e bănuit din nou de manipularea emisiilor, iar compania neagă acuzaţiile

4 Octombrie 2021, 11:24
Redacţia PiataAuto.md
Amintirea imensului scandal Dieselgate e încă proaspătă în conştiinţa publică, dar grupul Volkswagen e din nou bănuit că ar manipula rezultatele emisiilor la motoarele sale, printr-o soluţie soft, care ar aminti de principiul aplicat şi în cazul dieselgate. O dosar în acest sens este analizat la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, iar avocatul general, Athanasios Rantos şi-a făcut publică poziţia sa de curând.
Problema a fost semnalată de o organizaţie din Austria, care a identificat că mai multe motoare Volkswagen dezactivează valva de recirculare a gazelor de eşapament prin sistemul EGR în cazul în care motorul ar fi exploatat în afara diapazonului de temperaturi exterioare de 15-33 grade Celsius şi la o altitudine mai mare decât 1,000 metri. Când această recirculare e dezactivată, nivelul emisiilor NOx ar fi mult mai mare.
Volkswagen a recunoscut că această valvă operează în asemenea mod, doar că a menţionat că nu e vorba de vreo manipulare a emisiilor, ci de păstrarea longevităţii motorului, or, la altitudine mare se atestă o lipsă de oxigen, iar în afara diapazonului menţionat motorul nu ar putea oricum să ofere nivelele de emisie ca la temperaturi normale. Prin urmare, conform celor de la VW, nu ar fi vorba de vreun truc sau de vreun soft ascuns, ci de o dirijare normală a funcţionării motorului.
Oficialul Curţii de Justiţie a UE a menţionat, însă, că scopul de a lungi viaţa motorului nu scuză aplicarea acestui soft, o asemenea deconectare putând fi justificată doar în condiţii ce altfel ar pune în pericol funcţionarea imediată a maşinii sau motorului. Aplicarea permanentă a acestui soft e de natură să deformeze valoarea reală a emisiilor, fără ca şoferii să ştie asta. Acesta a mai menţionat că temperaturile medii în Austria sunt cu mult mai mici de 15 grade, iar relieful muntos face ca maşinile să circule foarte frecvent la altitudini mai mari de 1,000 metri, ceea ce ar duce la situaţia în care aceste motoare diesel ale VW au emisii de NOx mult mai mari decât cele declarate într-o bună parte a timpului lor de funcţionare în viaţa reală.
Acum judecătorii Curţii vor trebui să ia o decizie la nivel UE faţă de Volkswagen. De cele mai multe ori judecătorii adoptă decizii care repetă părerea enunţată de avocatul general al Curţii, dar nu sunt obligaţi s-o facă, fiind liberi să dea şi un alt verdict.

Ce crezi, e justificată explicaţia Volkswagen sau e totuşi vorba de o altă găselniţă de manipulare a emisiilor, care ar trebui pedepsită?
0
1,314
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!