Aceasta e Toyota cu o istorie tumultoasă, care a fost vândută recent pentru aproape 1 milion de dolari

25 Noiembrie 2021, 20:52
Ilie Toma
La auzul faptului că o Toyota, fie ea şi clasică, ar putea fi vândută pentru un preţ de aproape 1 milion de dolari, mulţi dintre noi ar putea ridica miraţi o sprânceană. Dar e cât se poate de adevărat, şi asta pentru că vorbim de legendara Toyota 2000 GT, unul din cele mai emoţionale modele nipone construite vreodată, care ar fi putut concura până li cu legendarul Jaguar E-Type la inspiraţia formelor şi sufletul pus în ea.
Maşina asta, lansată în 1967, a fost cea care a făcut lumea să-şi schimbe percepţia despre industria auto japoneză, observând că japonezii ar putea să producă nu doar maşinuţe mici şi pătrăţoase, gândite pur raţionale, ci şi ceva cu adevărat frumos şi dorit.
Maşina asta avea caroserie în mare parte din aluminiu, iar motorul său a fost perfecţionat de Yamaha pentru a fi mai savuros în condus. Avea doar 2.0 litri, însă arhitectura era una de 6 cilindri în linie, nu de 4 cilindri, cum am fi tentaţi să credem azi. Scotea 150 CP, ceea ce, în tandem cu o maşină de doar 1,120 kg, îi asigura un dinamism mai mult decât decent.
Toyota 2000 GT a fost produsă doar până în anul 1970, dar şi mai impresionant e numărul extraordinar de mic de maşini care au fost produse în cei 3 ani şi un pic. Doar 351 de exemplare, în total, în toată cariera acestui model! Deci, nu e de mirare că azi această Toyota e cea mai scumpă dintre toate modelele mărcii nipone, şi rar mai sunt scoase exemplare la vânzare.
Cea despre care vorbim azi s-a vândut de curând la o licitaţie din SUA şi are o istorie tumultoasă în spate. E fabricată în 1967, primul an al acestui model, şi a fost vândută nouă în Mozambic. A fost în mâinile unui proprietar avut de acolo, după care, la sfârşitul anilor ’70, un colecţionar din Africa de Sud a cumpărat-o.
În mâinile acestuia a stat până în anul 1986, după care a fost importată în SUA, unde a stat doar câteva luni, înainte de a pleca spre Costa Rica, aici fiind importată şi cumpărată de distribuitorul local de Toyota. Acesta a ţinut-o în posesie vreme de 28 de ani, timp în care i-a făcut o restaurare completă în ani 2013-2014.
Ulterior, a fost cumpărată de un colecţionar din Marea Britanie, care a mai împrospătat-o niţel, după care ultimul proprietar, deja din SUA, a cumpărat-o la o licitaţie în 2016 şi a ţinut-o până de curând, în 2021. Şi, în fine, recent actualul proprietar a achiziţionat-o, plătind pe ea 875 mii dolari SUA! Deci, o istorie foarte internaţională şi intensă a acestei Toyota pe parcursul celor peste 50 de ani de istorie a sa.
Dar automobilul ăsta e o adevărată bijuterie, pe lângă faptul că e un model rar. Exemplarul despre care vorbim azi are doar 78 mii km parcurşi în istoria sa şi are toată exploatarea sa documentată, inclusiv restaurările prin care a trecut.
Starea mecanică e impecabilă, motorul său cu 6 cilindri şi 3 carburatoare fiind la fel de viguros şi azi datorită restaurărilor şi grijii de care a avut parte din partea proprietarilor săi.
Datorită caroseriei de aluminiu, rugina este exclusă din ecuaţie. Cutia manuală a fost şi ea restaurată exemplar, împreună cu volanta şi arborele cardanic, dar şi diferenţialul cu alunecare limitată pus pe puntea spate.
Într-un cuvânt, Toyota asta e un model cu istorie şi un exemplar cu o viaţă şi mai tumultoasă, dar petrecută în mâini bune, care i-au asigurat starea excepţional de bună până azi. E exact cum ţi-ai dori, deci, de la un maşină de colecţie. Şi dacă mai pui la socoteală şi faptul că e una din doar 351 produse, preţul de aproape 1 milion de dolari nu e câtuşi de puţin exagerat pentru ea, fiind unul normal la care se tranzacţionează asemenea exemplare Toyota. Pentru că, până şi azi, la 50 de ani distanţă, aproape toţi, unanim, spun că e cea mai glorioasă Toyota produsă vreodată!
1
978
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!