Acesta e BMW Concept XM, primul viitor model care va exista doar în divizia M, de la M1 încoace, şi primul M plug-in hibrid
30 Noiembrie 2021, 09:47 Ilie Toma
BMW a dezvăluit în oraşul Basel din Elveţia conceptul XM, care va fi primul model disponibil exclusiv ca parte a diviziei de performanţă M, de la legendarul M1 încoace. Cu alte cuvinte, nu va exista decât un model M şi atât. Dar pe lângă asta, noua creaţie va fi şi primul model cu propulsie plug-in hibridă a diviziei M din toată istoria.
Bavarezii anunţă din start că, deşi formele pe care le vedem azi sunt conceptuale, această creaţie va ajunge cu siguranţă în producţie într-o ipostază cizelată pentru asamblarea de serie. Electrificarea a fost inevitabilă, acest BMW păşind pe urmele exemplului setat acum câteva luni de primul plug-in hibrid de la AMG. Şi, exact ca şi acel model AMG, vestea bună e că noul sistem plug-in hibrid va combina nu vreun motor mic cu ardere internă, ci un ditamai V8! BMW însă nu specifică foarte clar la această etapă dacă va fi acelaşi V8 de 4.4 litri pe care-l ştim cu toţii sau poate un V8 nou, pe care mulţi fani îl aşteaptă.
Ştim, însă, că sistemul de propulsie va genera o putere totală de 750 CP şi un cuplu maxim de 1,000 Nm. Pentru că e un plug-in hibrid, viitorul XM va putea parcurge până la 80 km în regim pur electric. Însă asta dă şi nişte întrebări îngrijorătoare despre greutatea totală a viitorului model M. Ținem minte timpurile când inginerii BMW M nu voiau să producă o Seria 7 M sau un SUV M din cauză că maşina finală ar fi prea grea şi n-ar respecta caracterul M. Acum, viitorul XM nu doar că va fi un SUV mare şi greu, dar şi unul plug-in hibrid, cu un electromotor greu şi o baterie grea. Doar experienţa celor de la BMW în construcţia uşoară cu aplicarea fibrei de carbon ar putea salva situaţia, dar nici despre asta bavarezii nu spun nimic deocamdată.
Noul BMW XM are şi un alt rol important, de a duce marca spre noi direcţii de design. Grila rămâne dublă, dar aceste forme colţuroase s-ar putea să se regăsească şi pe modele viitoare, iar partea curioasă e că farurile duble nu mai sunt un bloc cu două elemente de iluminare, ci două blocuri separate pe fiecare parte, cam cum se mai practicau în anii 90.
Blocurile optice spate sunt şi ele absolut diferite de a fost până acum, discutabilă fiind mai ales partea ce merge spre lateral a acestora. Şi, în fine, în spate există patru guri de evacuare mari, dar nu ştim dacă acestea vor fi adevărate sau doar de dragul designului, cum se mai practică în zilele noastre.
Interiorul aduce deja cunoscutele display-uri duble, ca şi pe noul BMW iX, comenzile din jurul levierul fiind şi ele similare. E curios designul nou al comenzilor de climatizare, care au fost grupate într-un mod inedit.
Aşadar, germanii au confirmat deja că pe parcursul anului viitor vom vedea şi versiunea de producţie a lui XM, iar la sfârşitul anului viitor modelul va intra în producţia de serie la uzina din Spartanburg, SUA, unde se produc în prezent toate SUV-urile mari ale mărcii BMW.