Curiozităţi vamale: avem doar 7 puncte de trecere între Moldova şi România, şi zeci de puncte cu Ucraina

2 Noiembrie 2021, 11:09
Redacţia PiataAuto.md
La peste 30 de ani de independenţă, dacă analizăm harta punctelor vamale de trecere a frontierei, elaborată de Poliţia de Frontieră din Republica Moldova, ajungem să constatăm că legăturile terestre între Moldova şi România sunt încă departe de a fi la un nivel avansat. În acest moment, avem doar 7 puncte de trecere a frontierei între România şi Republica Moldova, şi peste 30 de puncte cu Ucraina, fără a lua în calcul încă peste 20 de puncte necontrolate pe segmentul transnistrean. Dacă am compara distanţa liniilor de frontieră, atunci avem 631 km pentru frontiera dintre Moldova şi România şi 1,222 km pentru frontiera cu Ucraina.
E la fel de corect că toate punctele de trecere a frontierei cu România sunt de nivel internaţional, putând deservi orice tip de trafic rutier, 24 ore din 24. Din cele menţionate cu Ucraina — unele sunt doar interstatale, acceptând doar vehicule înmatriculate în Moldova sau România, iar altele sunt de nivel local şi cu program limitat, acceptând doar locuitorii din zonă.
Foto: punctul de trecere Palanca, cu Ucraina

La analiza asta ne-a motivat situaţia unor turişti germani, despre care am relatat ceva timp în urmă, care se rătăciseră prin Ucraina în încercarea de a intra în Moldova, ei dând iniţial peste un asemenea punct mic, după care au fost direcţionaţi spre unul internaţional, ca să rătăcească mai mulţi zeci de kilometri buni şi într-un final să reuşească să intre.
Dar, pur obiectiv, cu Ucraina există destul de puţine poduri şi puncte foarte fluidizate de trecere, multe din traversări făcându-se cu bacul peste Nistru. Totuşi, aceste puncte există. Aşa arată harta tuturor punctelor de frontieră pe care Republica Moldova le are cu vecinii săi.
De cealaltă parte, pe linia de frontieră cu România există peste o sută de kilometri de frontieră, de exemplu, care nu are nici un punct autorizat de trecere. Pe acest segment, există oraşe mai mari a Republicii Moldova, situate exact la frontieră, care nu au efectiv acces direct spre România, fiind nevoite să facă sute de kilometri pe trasee interne înainte de a putea traversa spre România. Ne referim aici la oraşele Leova şi Cantemir, în primul rând. Paradoxul e că şi pe partea română există trasee apropriate de frontieră, care ar putea fi uşor conectate, dar aceste conexiuni nu sunt făcute, cel mai probabil din cauza lipsei podurilor peste Prut în aceste zone. Astfel, pentru ca cineva să ajungă de la Cantemir la Bârlad, de exemplu, situaţie pe aceeaşi latitudine, trebuie să facă în total cam 126 km, în loc de vreo 55. Şi asta pentru că următorul punct sudic după Leuşeni-Albiţa e tocmai Cahul-Oancea.
Situaţia nu are perspective de a fi rezolvată prea curând, întrucât nici în lista celor 4 poduri noi, anunţate în luna iulie pentru construcţie de către România, nu se regăseşte decât un punct nou, între Ungheni şi Iaşi, direct, ca parte a viitoarei autostrăzi. Zone sudice rămân în continuare la fel de puţin conectate.
0
4,938
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!