Ford a dezvăluit noua generaţie Ranger, despre care inginerii spun că ar rezista în versiune standard să treacă Dakarul

24 Noiembrie 2021, 11:24
Redacţia PiataAuto.md
Ford a dezvăluit noua generaţie a pick-up-ului Ranger, care în SUA e cel mai mic pick-up al lor, în comparaţie cu seriile F, dar care are o reputaţie bună de durabilitate şi capacităţi de înaintare. Noua generaţie merge direct la subiectele esenţiale şi rămâne fidelă tuturor calităţilor care contează cu adevărat pentru cei ce o folosesc pentru muncă sau pentru a scoate din ea performanţe de înaintare în condiţii grele.
Dezvoltarea noii generaţii a fost făcută de centrul R&D Ford din Australia, acolo existând acces apropiat la condiţii de exploatare din cele mai dure din lume. Dar au fost cooptaţi şi ingineri de prin multe alte ţări, ori Ranger e unul din cele mai globale modele Ford, fiind vândut în peste 180 de ţări.
Ce aduce nou, deci, noul Ford Ranger? În primul rând un cadru dur revizuit, cu roţile faţă deplasate mai spre partea frontală, cu 5 cm, pentru a avea un unghi de atac mai bun. În al doilea rând — un nou motor turbodiesel V6 de 3.0 litri, care promite să surprindă prin putere şi cuplu, dar cei de la Ford nu i-au dezvăluit deocamdată parametrii de putere. Pe lângă acest propulsor, Ranger va păstra şi motoare diesel de 4 cilindri, în versiuni cu o singură turbină şi cu două turbine. Pentru pieţele unde sunt solicitate doar motorizări pe benzină, Ranger va oferi motorul EcoBoost de 2.3 litri. În funcţie de pieţe şi motor, Ranger va putea fi cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, una automată cu acelaşi număr de trepte sau una automată cu 10 rapoarte.
Pick-up-urile vin echipate cu tracţiune integrală şi aceeaşi gardă la sol mare ca şi înainte. În momentul lansării nu există vreo tehnologie de propulsie alternativă, precum cea hibridă, însă Ford lasă se înţeleagă că noul motor V6 e conceput pentru compatibilitate şi cu alte tehnologii. Mai mult timp în urmă se zvonea că viitorul Ranger ar putea avea şi un sistem de propulsie hibrid sau plug-in hibrid pentru Europa.
Designul exterior al noului Ranger adoptă liniile fraţilor mai mari din SUA din familia F, iar la interior e curios să descoperim un display mare, vertical, pe consola centrală. Dacă până şi pick-up-urile muncitoare au ajuns să poată avea asemenea sisteme multimedia, e clar că ele au intrat cu desăvârşire în vieţile noastre. Şi adevărul e că aceste sisteme formează o mare parte din senzaţiile de satisfacţie ulterioară din exploatare.
Partea cea mai intrigantă, pe care nouă ne place s-o descoperim când un producător vorbeşte despre lansarea unui model nou, e despre rezistenţă şi fiabilitate. Americanii pun din nou accent pe calităţile cu care se mândreau cândva şi o fac şi acum cu noul lor Ford Ranger, făcând una din cele mai curajoase afirmaţii pentru un nou model, şi anume că acesta, în forma sa de serie, eventual cu nişte accesorii care pot fi comandate tot prin showroom-uri, e gata să reziste nu doar exploatării pentru micii oameni de afaceri, ci şi să treacă întreg raliul Dakar, rezistând cu dârzenie! Deci, durabilitate exemplară, chiar şi pentru acele condiţii dure, toride, nisipoase, chinuitoare şi cu motorul turat în permanenţă în forţă — asta promit inginerii pentru noul pick-up Ford.
Există şi o parte mai tristă, din păcate. În Europa noul Ford Ranger va ajunge cam pe la sărbătorile de Paşti din 2023, la drept vorbind. Abia la finele anului 2022 vor putea fi comandate primele exemplare, iar primele livrări sunt programate abia pentru primăvara anului 2023. Alte pieţe mai puţin sofisticate vor primi pick-up-ul mai devreme, cam pe la mijlocul anului viitor.
0
1,261
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!