În Grecia a fost lansată o maşină mai scumpă decât Bugatti Chiron şi mai puternică decât Rimac Nevera

2 Noiembrie 2021, 15:58
Redacţia PiataAuto.md
Exemplul celor de la Rimac, care au pornit de la o companie mică din Croaţia, într-o ţară fără tradiţie de construcţie a maşinilor, şi au ajuns azi să aibă cel mai rapid automobil de serie din lume şi să deţină deja Bugatti în numele celor de la Porsche, i-a inspirat şi pe grecii de la o companie mică, ce a pornit ca un atelier de tuning, numită Spyros Panopoulos Automotive. Aceştia au lansat acum un hipercar, pe care-l promiseseră de ceva timp încoace, dar despre care încă nu se ştia mare lucru la nivel de tehnologie sau performanţe exacte. Iar performanţele anunţate de greci azi sunt într-atât de fascinante, încât par aproape prea cosmice pentru a fi adevărate.
Noul automobil poartă marca Spyros, iar modelul e numit Chaos, el lansându-ne în două interpretări — Earth Version şi Zero Gravity. Ambele au design identic, însă diferă materialele folosite în construcţia caroseriei şi puterea sistemului de propulsie.
Aşadar, noul automobil anunţă că-şi îndeplineşte promisiunea de a deveni cel mai rapid din lume, grecii anunţând un timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de numai 1.55 secunde pentru cea mai rapidă versiune! Versiunea mai lentă va accelera în 1.9 secunde.
Partea fascinantă e că modelul grecilor nu e electric, şi nici măcar hibrid. E doar un motor V10 biturbo la mijloc, cooptat cu o construcţie uşoară din materiale rare. Motorul V10 are 4.0 litri cilindree, şi dezvoltă, în versiunea „mai slabă”, 2,049 CP, devenind astfel mai puternnic şi decât Bugatti Chiron. Mai mult ca atât, versiunea mai puternică are 3,065 CP, oferind, astfel, de două ori mai multă putere dintr-o cilindree de două ori mai mică decât Bugatti Chiron. Şi, în fine, viteza maximă anunţată de supercar-ul grecesc e de 500 km/h în ambele versiuni.
Aproape 80 la sută din piesele maşinii sunt printate 3D, însă sunt folosite materiale din aeronautică şi cosmonautică, precum titanul şi aliaje de magneziu. Chiar şi piesele de motor, inclusiv cele aflate în mişcare, sunt create din aliaje speciale, anume acest fapt permiţând dezvoltarea unei asemenea puteri imense. Până şi turbinele sunt făcute din titan şi fibră de carbon. Iar aceste materiale sunt peste tot atât în structura maşinii, cât şi în panouri exterioare de caroserie sau componente de interior.
Compania din Grecia anunţă că va produce doar 20 de asemenea automobile şi toate vor fi vândute exclusiv prin renumita casă de licitaţii RM Sotheby’s. Au fost anunţate şi preţurile de start: 5.5 milioane de euro pentru versiunea de 2,049 CP, iar dacă asta-ţi pare mult, atunci află că versiunea de 3,065 CP va porni la licitaţie de la un preţ de 12.4 milioane de euro!
1
23,623
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!