Legenda care ar avea nevoie de mici lucrări de împrospătare: un BMW M5 E34 superb, scos la vânzare în Italia

15 Noiembrie 2021, 20:17
Ilie Toma
BMW Seria 5 E34 a fost un model pur şi simplu venerat, aproape în toată lumea, dar versiunea M5 a generaţiei E34 s-a produs în mai puţine exemplare decât am estima cei mai mulţi dintre noi, motiv din care astăzi M5-urile din acea generaţie sunt nişte rarităţi la mare căutare, care ajung să coste o avere. S-au produs doar 12,254 de exemplare M5 E34, dintre care 891 erau break-uri, deci, pentru sedanuri rămâne un număr de doar 11,363 unităţi. Iar dintre ele, o parte au fost cu motorul de 3.6 litri din primii ani, iar altă parte, mai puţin de 10 mii de unităţi, cu motorul de 3.8 litri.
Aşa că, deşi designul lui M5 ne pare tuturor foarte familiar, datorită diferenţelor discrete faţă de o Seria 5 normală a aceleiaşi generaţii, de fapt, avem de-a face cu una din cele mai rare şi savuroase maşini produse vreodată.
Maşina despre are vorbim azi e una foarte curioasă prin starea sa autentică şi parcursul relativ mic. Are doar 116,500 km parcurşi, fiind fabricată în anul 1994. Deci vorbim de un exemplar cu motorul de 3.8 litri sub capotă, şi e unul cu 6 cilindri în linie, care scoate 340 CP. Bineînţeles, cutia e una manuală. Iar pentru aceste modele rare, să găseşti azi unul cu un parcurs apropiat de 100 mii e deja o raritate care trebuie vânată imediat.
Ne-a atras atenţia starea fascinant de bună a maşinii. Şi-n acelaşi timp, ea denotă mici probleme ale acestei generaţii. Are etanşările de cauciuc din jurul mânerelor crăpate, la fel se întâmplă şi cu alte câteva cauciucuri mici de pe caroserie. Însă faptul că ele există denotă autenticitatea acestei maşini şi starea ei originală. Se rezolvă uşor, cu demontarea pieselor, cumpărarea de cauciucuri originale şi instalarea lor înapoi, cu adezivii necesari. E o muncă de plăcere, mai mult, care va reda imediat luciul perfect maşinii, şi-n acelaşi timp e o muncă simplă, fără nevoia unor intervenţii complexe la partea mecanică, pentru că aici totul e într-o stare extraordinar de bună.
Există şi mici cute şi zgârieturi pe pielea tapiseriei din habitaclu. Acestea sunt mai greu de scos, fără a înlocui, dar pot fi minimizate prin anumite tratamente. Şi urme similare de uzură pot fi remarcate şi la alte componente de interior, precum unele butoane.
Am luat legătura directă cu cei care o vând în Italia, din dorinţa de a-i afla mai multe despre istoria sa, întrucât maşina chiar ne-a părut super interesantă. Aceştia ne-au confirmat starea mecanică excepţională a maşinii şi ne-au mai informat că de curând a fost schimbat ambreiajul acestui BMW.
Am descoperit mai multe imagini cu motorul legendar al acestui M5, care, din nou, arată foarte bine, dar cu mici urme fireşti de uzură. Sunt însă, colecţionari care preţuiesc această uzură naturală mai mult decât o condiţie absolutistă de muzeu, iar maşina asta e tocmai pentru asemenea pasionaţi.
În mod ideal, maşina asta ar putea nimeni în mâinile unui asemenea pasionat, care ar avea plăcerea imensă de a-i retuşa aceste mici detalii cu lucrări de împrospătare şi ar face-o sa arate din nou nu doar bine, ci perfect. Partea frumoasă e că esenţa acestei maşini, consistenţa sa structurală şi mecanică, e una impecabilă, iar parcursul mic o recomandă ca o descoperire frumoasă pentru ce adoră acest model.
Cât costă? Toate BMW-urile M5 E34 costă mult deja, până şi cele care ar 289 mii km parcurşi. Exemplarul ăsta e vândut în Italia cu 41,000 euro. Maşina e scoasă la vânzare astăzi într-unul din cele mai frumoase showroom-uri de maşini clasice din nordul Italiei, în orăşelul Reggio Emilia, nu departe de Modena, inima industriei auto din Italia. Deci, BMW-ul ăsta M5 E34 se află astăzi printre bijuterii consacrate, precum Lancia Delta HF Integrale, Ferrrari 360, Ferrari 308 GTB, Porsche 356, Alfa Romeo 2000 Spider Touring şi multe alte bijuterii cum doar în Italia poţi găsi. Şi asta pentru că merită. Pentru că azi, aproape orice M5 E34 e deja o descoperite, iar ăsta, chiar dacă ar fi un pic de muncă de împrospătare la el, e o bijuterie care peste 10 ani poate costa dublu sau triplu faţă de cât costă azi!
0
922
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!