Mansory a creat un nou SUV, care e la fel de controversat ca de obicei

10 Noiembrie 2021, 10:56
Redacţia PiataAuto.md
În lume există puţine ateliere care şi-ar fi câştigat o reputaţie atât de îndoielnică la interpretările de tuning pe care le fac. Se mai întâmplă idei neinspirate şi la alte ateliere, dar să scoată atât de constant produse opulente până la derizoriu, cu atât de puţin bun-gust şi atât de mult exhibiţionism, îi reuşeşte doar lui Mansory. Într-atât de mult, încât numele lor a devenit un sinonim al tuning-ului de cel mai prost gust, iar să spui despre un model că „e în stil Mansory” înseamnă să-i dai cel mai penibil calificativ de aspect.
În ultima vreme, cu tot mai puţine saloane auto şi o cădere drastică a vânzărilor pentru companiile de tuning extravagante, despre Mansory nu s-a prea auzit nimic. Dar iată că atelierul german de tuning ne anunţă că n-a stat fără treabă şi a creat un nou SUV tratat de magicienii lor de design. E vorba de o SUV-ul britanic Aston Martin DBX, un model în care erau puse multe aşteptări, dar cifrele de vânzări ale căruia sunt mult mai modeste. Unii spun că ceea ce a creat Aston Martin e prea urâţel şi lipsit de personalitate, părând cumva un design de 5-10 ani în urmă, mai degrabă, şi nici la capitolul performanţelor SUV-ul Aston Martin nu e tocmai unul dominant în lumea în care se joacă şi Lamborghini Urus.
Aşadar, acum Mansory zice că a rezolvat toate astea. La nivel de aspect, i-a conferit agresivitatea şi personalitatea care-i lipsea, după cum zic ei. Dar, la modul practic, asta înseamnă tocmai două eleroane imense pe hayonul spate. Într-atât de mari, încât va trebui să fii foarte atent în parcările subterane, prin mall-uri, de exemplu.
S-au pus difuzoare masive de aer în spate, cu noi ţevi de eşapament, s-au pus inserţii şi peste arcurile roţilor, s-au făcut incizii la aripile frontale, s-au făcut şi guri imense la bara de protecţie frontală.
Fireşte, nu s-a putut fără un nou set de jante uriaşe, de 24 de ţoli, mai late pe puntea spate. Etrierele de după ele au fost vopsite, dar nu şi schimbate.
Aparent, de această dată Mansory a fost mai modest în combinaţiile de culori, alegând o singură nuanţă de verde pe care-l numeşte Limegreen drept accent de culoare exterioară, iar fundalul e asigurat de negru şi griul pestriţat al elementelor din fibră de carbon. Dacă nu s-ar fi exagerat atât de mult cu două eleroane şi prizele frontale, s-ar putea spune chiar că SUV-ul arată oarecum acceptabil.
Însă Mansory a făcut-o lată oricum la interior, unde a umplu totul de verdele acid. Dci, efectiv a pus un soi de tipar ce imită forma grilei frontale peste tot — pe tapiseria scaunelor, pe panourile uşilor, mai adăugând şi pete masive de verde pe volan, pe mânerul uşilor, pe scaune, lângă levier.
E un fel de obsesie de a imprima acelaşi lucru pe o mie de ori pe care o vezi doar la genţile Louis Vuitton. Iar asta înseamnă că maşina asta poate păcăli clienţi noi la prima vedere, dar la interior sigur nu-i va dezamăgi pe cei ce adorau de obicei Mansory.
La partea de performanţă totul sună frumos. În loc de cei 542 CP, Mansory a asigurat acum 800 CP şi 1,000 Nm, cu o accelerare de la 0 la 100 km/h în 3.8 secunde şi o viteză maximă declarată de 325 km/h. Dar nu s-a schimbat nimic la construcţia motorului propriu-zis şi a măruntaielor sale. A rămas acelaşi V8 biturbo de 4.0 litri, de origine Mercedes-AMG, doar că cei de la Mansory au făcut chip tuning, modificând gestionarea lui, au montat două turbine noi, mai mari, filtre de admisie sportive cu zero rezistenţă un nou sistem de evacuare. ŞI atât. Nicio modificare la pistoane, biele, arbore cotit, nicio modificare la cutia de viteză, pentru că se prezumă că va rezista. Nimic modificat nici pe diferenţiale. Într-un cuvânt, ar trebui să prezumăm că Mercedes şi Aston Martin au avut suficient overengineering implantat în acest SUV, încât să poată rezista pe termen lung unei puteri cu aproape 50% mai mare decât cea de stoc.
0
3,089
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!