Maşina pentru familiile ce nu uitau de dolce vita: această Afla Romeo Giulia e o bijuterie vândută cu garanţie şi la 50 ani de la fabricare

1 Noiembrie 2021, 20:31
Ilie Toma
În anii 1950-1960 Alfa Romeo era adorată deopotrivă de tineri, dar şi de oamenii de peste 40 de ani, care reuşiseră să-şi fi agonisit suficient cât să-şi cumpere şi o maşină de suflet, nu doar una strict necesară. Dar pentru familiile alea tinere, cu copii nu prea mari sau cel cu puţin cu planuri de a-i avea, Alfa Romeo nu prea avea maşini foarte practice. Iar sedanurile deveniseră o caroserie tot mai practică în Europa. Era clar, era nevoie de un sedan Alfa Romeo. Sau de o Alfa Romeo cu siluetă de sedan, mai bine zis.
Într-o perioadă în care maşinile obişnuite aveau motoare de 40-60 CP, foarte rar ajungând pe la 70 şi mai mult, Alfa Romeo a lansat sedanul Giulia. Era primul sedan produs în masă, de sub 1 tonă greutate, care a primit motoare puternice, de peste 80 CP, iar unele ediţii ulterioare au avut şi mai mult. Erau motoare în 4 cilindri Twin Cam, care se turau cu mare poftă, care sunau frumos şi care mişcau această Alfa Romeo aşa cum ai fi aşteptat de la o Alfa. A fost o senzaţie, un succes enorm pentru Alfa Romeo. Giulia devenise în Italia etalonul sedanul savuros, pe care şi-l dorea orice pasionat de maşini. Acum exista o maşină concepută pentru familii, dar pentru familii care voia să trăiască plăcut în continuare, cu dolce vita, savurând până şi condusul împreună la bord.
Iar maşina asta e tocmai o asemenea Giulia, produsă exact la mijlocul carierei lungi a acestui model. Fabricată în 1970, aceasta e o Alfa Romeo Giulia 1300 TI, unde TI însemna Turismo Internazionale, ceea ce însemna că maşina era şi mai adaptată pentru confortul călătoriilor lungi, internaţionale.
Cifra de 1300 ne sugerează cilindreea motorului de sub capotă, bineînţeles. E un motor Twin Cam de 82 CP. Printre elementele ce o făceau mai plăcută la drum lung era şi cutia de viteze cu 5 trepte, a acestui model, astfel încât motorul să toarcă mai relaxat la drumuri întinse.
Exemplarul ăsta şi-a petrecut toată viaţa sa de peste 50 de ani în Italia şi a avut parte de un regim extrem de lejer de exploatare, având azi doar 69,291 km. Sună aproape prea frumos ca să fie adevărat, însă ultimul său proprietar a mers întâi la Alfa Romeo să-i verifice şi să-i certifice întreaga istorie, înainte de a o restaura complet. A primit certificat şi distincţie, maşina fiind menţionată ca una din cele mai documentate Alfa Romeo Giulia 1300 TI din câte există în Italia.
Apoi, a urmat o restaurare minuţioasă la mecanici maeştri în Alfa Romeo clasice. A fost desfăcut fiecare bulon, totul a fost revigorat şi restaurat, iar maşina asamblată înapoi a fost apreciată de Alfa Romeo ca fiind în condiţie de Concorso, ceea ce înseamnă cel mai înalt grad de restaurare tehnică şi estetică şi totodată cel mai înalt grad de autenticitate. Condiţia de Concorso, în limbajul colecţionarilor, înseamnă să ai o maşină cu care poţi participa la cele mai sofisticate concursul clasice de eleganţă, de la Concoro de la Villa d’Este până la oricare altul din lume. E cea mai perfecţionată stare pe care o poate avea o maşină clasică. Iar această Alfa Romeo e catalogată anume ca având o asemenea condiţie!
E şi înregistrată în catalogul de maşini istorice din Italia cu numărul 38335. Are un întreg dosar cu toată istoria sa, inclusiv poze de la restaurare, biografia completă a sa şi a proprietarilor, deci istoria completă şi transparentă, care face cifra aia incredibilă de 69 mii km parcurşi nu doar adevărată, dar demonstrată până în cel mai mic detaliu. Toate astea îi redau valoare istorică incontestabilă, astfel încât în orice ţară ea poate fi importată cu uşurinţă ca vehicul istoric certificat!
Şi în acelaşi timp, maşina asta e în condiţie mecanică superbă, gata să-şi tureze frumos motorul Twin Cam oricând şi să alege pe serpentine sau pe drumuri întinse. Compania care o vinde azi în Franţa e atât de încântată şi convinsă de starea sa tehnică impecabilă, încât o vinde cu garanţie completă de 6 luni, ca la un automobil nou, doar că perioada e mai scurtă din motive evidente. Dar, să cumperi azi o maşină de 51 ani vechime şi să beneficiezi de garanţie, e ceva fascinant!
Şi, pe lângă toate, e o Alfa Romeo superbă, cu caracter, care e şi un pic ciudată în aspect. Farurile faţă ne amintesc de Lada 2101 inevitabil. Partea spate pare un pic mai neobişnuită în raport cu designul clasic Alfa, semănând mai degrabă a modele Renault de pe atunci. Dar asta face parte din caracterul ei, din acea perioadă istorică a Alfa în care marca cucerise cu succes segmentul sedanurilor cu această bijuterie. Şi apoi, ai tracţiune spate, cutie cu 5 trepte şi un motor legendar de Alfa Romeo, cu acelaşi caracter şi sunet ca şi pe coupe-urile vremii. Iar pe deasupra, nu cumperi pur şi simplu un sedan Alfa Romeo, ci unul într-o condiţie desăvârşită până la absolut.
Practic, e cel mai ieftin bilet de intrare în lumea colecţionarilor cu pălărie, sacou albastru şi pantaloni bej, care-şi savurează bijuteriile de pe malul unui lac italienesc superb. Cât costă acest bilet? Preţul cerut pe această Alfa desăvârşită, cu garanţie, e de 24,500 euro. Pentru o maşină în asemenea stare, cu asemenea condiţie şi asemenea parcurs, e un preţ mai mult decât decent!
0
2,683
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!