Mazda mai lansează un SUV nou în gama sa, CX-50, care nu înlocuieşte CX-5, ci prefaţează o aglomerare neînţeleasă de modele

16 Noiembrie 2021, 11:03
Redacţia PiataAuto.md
Mazda a descoperit că SUV-urile sunt o mină de aur pentru vânzările sale şi vrea să exploateze atât de mult această nişă, încât anunţă o adevărată aglomeraţie confuză de noi modele în gama sa, în care puţini vor înţelege ceva cu adevărat. Mazda are deja micuţul CX-3, SUV-ul de talie medie CX-5, cel de talie mare CX-9, iar ulterior a lansat CX-30, care nu înlocuia CX-3, ci se situa undeva între CX-3 şi CX-5. Apropo, Mazda mai are şi un CX-8, însă doar pentru Japonia.
Acum Mazda a lansat CX-50, care, din nou, nu înlocuieşte CX-5-ul, ci se va situa deasupra lui din punct de verede ierarhic. Adică va fi mai scump şi niţel mai mare, deşi e construit pe platforma SUV-ului mai mic CX-30. Deci, undeva între CX-5 şi CX-9. Şi dacă asta încă nu te-a derutat complet, află că japonezii de la Mazda mai au în plan să lanseze încă un model, numit CX-60, care va fi mai mare decât CX-50, dar probabil mai mic decât CX-9. Şi nu se vor opri nici măcar acolo, confuzia va merge mai departe şi vor lansa şi un CX-80, care va fi un SUV plug-in hibrid cu 3 rânduri de scaune, deci de o dimensiune comparabilă sau mai mare decât CX-9. Acele două SUV-uri mai mari vor face uz şi de motorul Skyactiv cu 6 cilindri în linie pe care Mazda îl dezvoltă de ceva timp.
Partea cu motorul cu 6 cilindri în linie e admirabilă, dar încurcătura cu atât de multe SUV-uri, numite derutant ba cu o cifră, ba cu două, poate dilua mult percepţia acestor modele de către public. Şi, pe lângă asta, Mazda va avea atât de multe SUV-uri produse concomitent, încât ele riscă să se canibalizeze între ele. Nici măcar Land Rover nu produce atât de multe modele de dimensiuni apropiate.
În fine, revenind la modelul lansat azi, SUV-ul CX-50, acesta şi-a făcut debutul în SUA şi va fi asamblat la o uzină nouă din statul Alabama, pe care Mazda a construit-o în parteneriat cu Toyota. Noul model va intra în producţie la începutul anului viitor şi iniţial va fi disponibil doar cu un motor Skyactiv-G pe benzină, de 2.5 litri, iar Mazda promite şi electrificarea ulterioară a lui.
SUV-ul va avea şi tracţiune integrală, iar la interior promite o ambianţă mai apropiată de premium, având chiar şi plafon panoramic.
Preţurile exacte nu sunt anunţate, dar ne putem aştepta ca CX-50 să fie mai scump decât CX-5-ul actual, aşa cum sugerează şi ierarhia anunţată.
0
1,686
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!