Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mercedes promite un viitor model electric compact, cu o autonomie de peste 1000 km în viaţa reală

29 Noiembrie 2021 - 10:57
Ilie Toma
Mercedes a promis un viitor model cu autonomie record încă de prin vară, dar pe atunci cifrele exacte nu erau făcute publice, iar promisiunea părea una pentru un viitor mai îndepărtat. Recent, însă, unul din membrii consiliului de directori ai Daimler, Markus Schafer, a publicat noi informaţii exacte despre acest viitor model, care aduc o promisiune mult mai palpabilă în parametri şi termeni.
Astfel, viitorul model va fi prezentat iniţial ca un prototip, numit EVXX, dar acestea va fi un prototip funcţional, pre-producţie, care va fi testat în viaţa reală, iar ulterior are şanse mari să se transforme într-un model de producţie foarte apropiat. Tot de la Markus Schafer aflăm că prototipul are menirea de a prefaţa un viitor model electric compact, cu câteva cifre importante setate drept ţintă.
Cea mai importantă din ele e autonomia de peste 1,000 km în viaţa reală, pe care va trebui să o aibă viitorul model compact. Pentru a atinge această cifră, maşina va indica un consum real mediu de sub 10 kWh/100 km, ceea e ce cu 1-3 kWh sub media celor mai eficiente modele electrice compacte şi e aproape în jumătate cât consumă în prezent modelele electrice Mercedes-Benz. Ca să se atingă o autonomie de 1000 km cu un asemenea consum, putem deduce că bateria va trebui să aibă circa 100 kWh utilizabili, şi circa 108-110 kWh capacitate totală. Subiectul autonomiei promise e foarte sensibil pentru Mercedes, însă, după ce modelul său EQS a tras ruşinea în SUA, agenţia guvernamentală EPA certificându-i o autonomie de doar 563 km, faţă de cei 784 km promişi iniţial de producător.
O altă ţintă pentru viitorul model compact electric e un coeficient aerodinamic record, chiar mai mic decât coeficientul deja foarte bun al lui EQS, de 0.2. Asta dictează şi un design lipsit de muchii agresive, acesta fiind într-atât de fluid din imaginile conceptului, încă aminteşte de maşinile din anii 50 şi 60 ale mărcii. Poate ar fi o idee inspirată să se meargă pe un design mai retro?
Foto: Imaginea grafică a viitorului model compact, prefaţat acum de Markus Schafer

Cert e că Mercedes pare să pună o miză tot mai mare pe această creaţie, or, marca germană chiar are nevoie de un model care să iasă în evidenţă cu adevărat prin parametri tehnici ca un pioner, nu doar ca o contrapunere pentru alte modele din industrie. Cu alte cuvinte, Mercedes chiar ar avea nevoie de un automobil electric care să-l facă să joace din poziţia de lider măcar într-un segment, nu din poziţia de alergare din urma liderilor, cum se întâmplă în prezent în zona electromobilităţii.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter