Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

O bijuterie clasică, reinterpretată modern într-un mod magnific şi cu un V8 de 400 CP sub capotă, tocmai a fost lansată

26 Noiembrie 2021 - 16:36
Redacţia PiataAuto.md
Într-o epocă în care noile modele sunt tot mai înăbuşite şi lipsite de emoţie în marea lor parte, s-a născut brusc o cerere mare pentru forme clasice, pentru maşini desenate iscusit, cu linii atemporale. O parte din această cerere s-a îndreptat spre formele unor modele legendare din istorie, dar există oameni care şi-ar dori o interpretare mai modernă a acestora, totuşi. Tocmai aşa apar tot mai multe ateliere care anunţă punerea în producţie a unor modele absolut fascinante, unele cu propulsie electrică, iar altele chiar cu motoare cu ardere internă mai moderne şi mai puternice. Acest Jaguar e cea mai nouă lansare de acest fel.
La baza acestei creaţii stă modelul Jaguar XJ C, adică XJ Coupe. Coupe-ul derivat din sedanul XJ a fost lansat în 1973 şi a fost produs doar până în 1978, numărând numai 10,487 exemplare produse în toată istoria. Putea fi echipat cu un V8 de 4.2 litri sau cu un V12 de 5.3 litri. Era un model superb ca design, opulent, şi extraordinar de confortabil, rămânând în istorie ca unul din cele mai reuşite modele Jaguar.
Ei bine, acum compania Carlex Design, cu sediul în Polonia, s-a gândit că ar fi cazul să ţintească spre acea nişă a nostalgicilor, căutători de restomod-uri cu efect. Carlex are deja o experienţă mare în tot soiul de modificări şi chiar livrări pentru producători, deci faptul că e companie poloneză n-ar trebui să ne facă mai sceptici. Iar ceea ce au prezentat ei acum e de-a dreptul fascinant!
Caroseria originală a fost puternic stilizată, structura şi proporţiile rămânând aceleaşi, dar micile detalii dându-i maşinii un aer diferit, modernizat. A dispărut cromul clasic de pe caroserie şi barele de protecţie, însă a apărut un soi de crom mat modern pe jante, pe ţevile de eşapament, pe grilă. Suspensia şi-a modificat garda la sol, iar în faţă a apărut o altă grilă, cu aspect impunător. Sunt noi şi blocurile optice , care au acum LED-uri moderne şi accentuează şi mai cu efect designul impozant al maşinii.
Interiorul e de-a dreptul magnific. Dacă cei de la Carlex vor reuşi să producă maşini pe viu, care să arate la fel de bine, probabil vor putea vinde aceste Jaguar-uri restaurate ca pâinea caldă, indiferent de preţul lor. Culoarea tapiseriei şi a lemnului, lipsa oricărui plastic — totul pare de un minimalism-retro-modernist nemaiîntâlnit în designul maşinilor de azi, într-o asemenea manieră.
Şi toată frumuseţea asta vine echipată cu un motor V8 modern sub capotă, de 400 CP. Nu se spune prea mult care e originea acestui motor, şi ce cutie exact va avea, dar ştim doar că aceasta va fi automată, iar puterea va pleca ulterior doar spre puntea spate, ca şi la XJ C-ul original.
Producţia va fi una de serie mică, evident, dacă tot s-au produs nici 10,500 exemplare în istorie. Carlex a pornit deja munca la primele trei exemplare, iar preţul lor va fi cu siguranţă uriaş, deşi polonezii încă nu menţionează o cifră exactă. O fi, însă, preţul uriaş, dar creaţia asta e pur şi simplu magnifică!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter