Pentru că e legendă rară, acest Audi RS2 costă o avere chiar şi la aproape 300 mii km parcurşi

3 Noiembrie 2021, 20:57
Ilie Toma
Despre istoria neştiută a lui Audi RS2 scriam acum mai bine de o lună şi spuneam că acest model nu e doar primul Audi RS din toată istoria, ci mai ales că ascunde câteva secrete picante. Ingineria sa a fost desăvârşită de Porsche, exact cum se întâmplase mai devreme cu renumitul Mercedes W124 500E, iar inginerii din Stuttgart făcuseră minuni la nivel de motor şi performanţe din acest Audi. Erau atât de mândri de el, încât au inscripţionat logo-ul Porsche pe motor, alături de Audi, iar în emblemele RS erau alte mici inscripţii Porsche.
Sub capota lui RS2 era un motor de 5 cilindri, tipic pentru Audi, însă cei de la Porsche au schimbat aproape totul în el, obţinând în rezultat motorul turbo cu cea mai instantanee reacţie din câte se produseseră până atunci. Din cei 2.3 litri ai săi, acest Audi RS2 scotea 315 CP şi 410 Nm, putând accelera de la 0 la 100 km/h în numai 5.4 secunde, cu o cutie manuală! Şi prindea o viteză de 262 km/h, motiv pentru care a trebuit modificat şi vitezometrul.
Şi, fireşte, nu lipsea tracţiunea integrală permanentă quattro, cu diferenţial Torsen. Producţia s-a făcut la aceeaşi uzină Porsche la care se produsese anterior şi Mercedes W124 500E, iar din martie 1994 până în iulie 1995 ar fi trebuit să se producă doar 2,200 exemplare. Cererea e fost atât de mare, încât s-au produs 2,891 maşini. Iar asta e oricum o cifră atât de mică, încât e o raritate să vezi azi un RS2 pe străzi, sau dărămite scos la vânzare. Sunt nişte legende ştiute de fani, vânate de mulţi, dar foarte rar răsare câte una în stare fascinantă la vânzare.
Ei bine, acest Audi RS2 despre care vorbim azi, fabricat în 1994, e unul din cele absolut autentice şi originale, fiind menţinut cu stricteţe şi pasiune de toţi 4 proprietari pe care i-a avut. Există o istorie completă documentată, există înregistrări în cartea de service şi invoice-uri care-i certifică toată istoria, iar azi maşina a ajuns într-o stare tehnică şi estetică impecabilă. Doar cutele de pe pielea scaunului, în special cea a şoferului, sunt martorii celor 27 de ani scurşi de la producţia acestui model.
Dar partea uluitoare e alta şi chiar are două feţe ale aceleiaşi monede preţioase. În primul rând, e uluitor că acest Audi RS2 are un parcurs mai mult decât onorabil de 288,000 km, documentaţi după cum spunea, dar asta înseamnă că proprietarii său l-au şi savurat pe măsura genialităţii sale. În al doilea rând, e impresionant că un Audi RS2 poate arăta atât de impecabil la aproape 300,000 km parcurşi, iar asta certifică încă o dată strălucirea sa inginerească, overengineering-ul Audi şi Porsche de atunci, dar şi calitatea asamblării aproape manuale a acestor maşini în uzina celor de la Porsche! Aceste maşini nu sunt considerate bijuterii doar pentru că au o imagine bune. Dimpotrivă, au o imagine legendară pentru că sunt cu adevărat nişte bijuterii inginereşti!
Prin urmare, aproape că nu mai putem să ne mirăm că astăzi, la cei aproape 300,000 km parcurşi, acest Audi RS2 cu istorie transparent costă oricum o avere. Maşina asta a fost scoasă la vânzare în Germania şi costă 66,900 euro. De fapt, în Germania şi-a petrecut toată istoria sa, primul cumpărător fiind din Munich. Iar o cifră de 66,900 euro poate părea exagerată pentru aproape orice alt automobil cu 300 mii km parcurşi. Însă nu şi pentru Audi RS2.
Maşina asta, de culoare verde Ragusa Metallic Y7, cu scaune Recaro la interior, tocmai a fost şi la un service autorizat, unde a primit un set complet de amortizoare noi, un set complet de bucşe noi, un set complet de frâne noi, inclusiv etrierele, iar motorului său tocmai i-a fost schimbată şi cureaua de distribuţie. Totul s-a făcut cu componente originale, comandate din timp, la un service autorizat, pentru ca noul cumpărător să aibă garanţia unei lungi perioade înainte, în care maşina asta va avea aceeaşi vigoare în ea, ca şi atunci când a ieşit din uzină! Pentru că, fiind deservite tehnic în asemenea manieră, aceste maşini sunt adevărate legende nemuritoare şi la nivel mecanic!
0
3,956
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!