Porsche lansează noul Taycan GTS, primul GTS electric şi primul Taycan cu autonomie mai mare de 500 km

17 Noiembrie 2021, 11:33
Ilie Toma
Porsche a lansat la Los Angeles încă un model electric din familia Taycan — Taycan GTS. Cele trei litere, care semnifică Gran Turismo Sport, au fost puse în mod tradiţional pe cele mai puritane şi plăcute în condus de distanţe lungi modele Porsche, totul începând de la o Carrera GTS din anul 1963. Acum, însă, lansarea acestui model semnifică un moment simbolic, când iniţialele GTS şi filosofia care vine cu ele ajung pentru prima dată pe un model electric.
Întrucât familia Taycan de până acum avea două forme de caroserie, cea obişnuită de sedan-coupe şi cea de liftback Cross Turismo, noul GTS se lansează în ambele tipuri de caroserii, dar există şi diferenţe. În caroseria normală, noul GTS aduce doar mici modificări estetice şi întreaga esenţă tehnică specifică GTS. În caroseria GTS Sport Turbo, diferenţa în aspect e mai mare.
Aşadar, noul Taycan GTS Sport Turirmo are o siluetă de caroserie aproape identică celei de la Taycan Cross Turismo, model care are uşoare predilecţii de maşină cu capacităţi sportive în offroad. Taycan GTS, însă, renunţă la pretenţiile de offroad şi se focusează la plăcerea supremă a călătoriilor lungi, pe drumuri şerpuitoare, prin urmare nu are gardă la sol mărită şi nu vine cu elemente specifice aventurilor de offroad.
În ce constă diferenţa în consistenţa tehnică a noilor GTS? În primul rând, într-un sistem de propulsie electrică ce oferă acum o putere maximă de 598 CP, fapt care le face capabile să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 3.7 secunde în ambele variante de caroserie. Viteza maximă în ambele cazuri e limitată la 250 km/h. De asemenea, suspensia e setată pentru un comportament mai sportiv, mai ales în viraje, pentru o plăcere şi mai mare de condus.
În regim mai relaxat de condus, fără accelerări de intensitate maximă, noile Taycan GTS promit şi autonomii mai mare decât celelalte versiuni Taycan. Ambele au fost certificate cu 504 km de autonomie în regim mai realist WLTP. Şi ambele pot fi încărcate la fel de super rapid la staţii fast charge performante ca şi celelalte Taycan-uri.
Preţurile pornesc de la puţin peste 130 mii euro în Germania, diferenţa dinte tipurile de caroserie fiind minimă, de mai puţin de 1,000 euro.
0
956
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!