Tesla a deschis accesul la supercharger-ele sale din Olanda pentru toate mărcile, iar problemele n-au întârziat să apară

3 Noiembrie 2021, 10:44
Redacţia PiataAuto.md
Tesla a dat startul unui experiment în Olada, prin care a deschis accesul la mai multe din supercharger-ele sale nu doar pentru modelele mărcii proprii, cum era până acum, ci pentru orice electromobil compatibil cu încărcare rapidă. Iar problemele n-au întârziat să apară.
În primul, rând, s-a dovedit că doar 10 supercharger-e din Olanda au fost incluse în program şi sunt disponibile pentru celelalte mărci, iar când vorbim de 10, avem în vedere 10 locuri, cu mai multe prize la fiecare din ele. Pentru a limita timpul de rezervare inutilă, poţi rezerva o priză doar pentru 2 minute, iar dacă vei menţine maşina după sfârşirea încărcării, vei fi penalizat mai dur decât plata pentru încărcarea propriu-zisă, cu câte 1 euro per minut. Dar astea fac parte din lucrurile logice şi nu sunt neapărat probleme.
Preţul încărcării la superchargere Tesla în Olanda e de 0.57 euro/kWh, dacă nu ai vreun abonament, însă oricum e mai ieftin decât reţeaua Ionity. Dacă îţi iei un abonament de 13 euro lunar fix, atunci preţul unui kWh scade la 0.24 euro. Iar abonamentul poate fi anulat oricând.

Din categoria problemelor sunt rândurile mari, care au început să se formeze la staţiile Tesla, cu tot soiul de alte maşini electrice, de la Polestar şi Audi, până la Hyundai, Mercedes sau Jaguar.
O altă problemă mai gravă este că supercarger-ele Tesla au cablu scurt, prevăzut pentru cuplarea în colţul stânga spate al maşinilor, aşa cum e la modelele Tesla. O mulţime de alte maşini germane, însă, au porturile în faţă, pe partea stângă. Respectiv, când ajung la staţiile Tesla, cablul nu ajunge la port, decât dacă maşina e parcată pe locul alăturat, din dreapta, folosind priza din stânga. Iar asta creează efectiv ocuparea a două locuri pentru o singură maşină.
Deocamdată, asta înseamnă multe inconvenienţe noi şi pentru proprietarii de Tesla, şi pentru ceilalţi, dar, fireşte, pentru unii tot e o soluţie de a avea acces la supercharger-e mai rapide, eventual poziţionate mai comodă pentru rutina lor zilnică. Cine va rezolva aceste inconvenienţe — Tesla pentru prizele lor, sau producătorii pentru maşinile lor — e deocamdată neclar, însă e cert că dacă experimentul se va dovedi mai mult o problemă decât o soluţie, Tesla ar putea reveni la regimul de acces doar pentru modelele sale.
0
3,728
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!