Volkswagen a lansat ID.5, primul său SUV electric cu siluetă de coupe, despre care sunt prea puţine de spus în comparaţie cu ID.4

4 Noiembrie 2021, 10:59
Redacţia PiataAuto.md
E clar, trendul SUV-urilor cu siluetă de coupe e tot mai răspândit şi în aria automobilelor electrice, tot mai mulţi producători lansând sau anunţând pregătirea unor asemenea modele. Iar Volkswagen a anunţat de ceva timp că va lansa şi un ID.5, care va fi un SUV coupe derivat din ID.4.
VW ID.4 e un model interesant ca şi parametri tehnici, accesibilitate, deşi platforma tehnică e uneori criticată pentru un consum mai mare decât ar fi fost posibil de atins, dar şi pentru frânele spate cu tamburi, nu cu discuri. Totuşi ID.4 a luat deja şi premiul de automobil al anului în lume, iar vânzările merg bine în mai multe regiuni ale lumii. Acum câteva luni, a fost lansată şi o versiune mai sportivă, ID.4 GTX, cu tracţiune integrală şi ceva mai mult dinamism, pentru a duce spiritul GTI într-o lume mai modernă a electromobilităţii şi a SUV-urilor.
Dar acum, când a fost lansat noul ID.5, acesta s-a dovedit a fi aproape identic în toate capitolele, în comparaţie cu ID.4 Dacă mai de demult, când BMW crease X6, iar apoi Mercedes-Benz crease GLE, sau chiar când Renault a creat Arkana — designerii munceau să diferenţieze vizibil SUV-ul coupe derivat din SUV-ul cu siluetă standard, acum se pare că şi asta e un efort prea mare. La noul ID.5 a fost schimbată doar linia plafonului şi doar bara de protecţie faţă, restul — aripile frontale şi chiar forma panourilor uşilor rămânând identică. Nici o linie în plus. Designerii au păcălit ochiul cu o linie de vopsea în partea inferioară a uşilor, care doar accentuează o adâncitură deja existentă şi pe ID.4. Deci diferenţa e în vopsea, nu în formă.
La posterior, noul design a impus apariţia unui eleron, dar blocurile optice sunt şi ele identice, doar că par mai proeminente din cauza siluetei şi formei hayonului în partea de mai sus de ele. Până şi cei de la VW menţionează aceste mici diferenţe în comunicatul lor. E posibil că aceste limitări de design au fost impuse de dorinţa de a nu afecta aerodinamica modelului, sau poate de limitările de costuri. Dar e cert că aceste noi SUV-uri coupe devin doar nişte modele cu siluetă derivată din modelele de bază, rămânând absolut identice în rest.
De fapt, noul VW ID.5 e atât de identic cu ID.4 la nivel tehnic, încât nici germanii n-au mai intrat în esenţa motoarelor, puterilor, kilowaţilor şi bateriilor. Totul e absolut la fel, bateria va fi una mare pentru toate versiunile, iar autonomia şi diferenţa în consum încă urmează a fi omologată. Deci, să spui ceva cu adevărat consistent despre noul model, decât că e coupe, nu prea mai rămâne. Se vorbeşte mult despre soft în versiunea 3.0, deci cumva, am ajuns să vorbim la lansarea unei maşini noi foarte puţin despre design, aproape deloc despre motoare şi parametri tehnici, şi texte lungi despre versiunea de soft şi despre ecranele de la bord. Iar despre baterii şi autonomie, ni se spune doar că e „mare”.
Şi pentru că sunt atât de puţine de spus, germanii au avut măcar bunul simţ să comaseze lansarea lui ID.5 cu anunţarea simultană a lui ID.5 GTX, adică acea versiuni sportivă a SUV-ului coupe, după exemplul lui ID.4 GTX. Şi în acest caz totul e absolut identic la nivel tehnic, ni se spune, cu aceleaşi mici diferenţe de design, un pic mai accentuate la GTX.
Foto: Noul VW ID.5 GTX

E foarte probabil, deci, să vedem în viitorul apropiat asemenea dublări de personalitate şi la SUV-urile electrice ale celor de la Skoda şi Seat, construite pe aceeaşi platformă cu VW ID.4 şi VW ID.5.
Este cineva dintre noi, pe care acest nou model îl atinge la nivel emoţional? Suntem noi atât de insensibili şi poate ne scapă emoţia şi pasiunea din el, sau sunt şi alţii care simt la fel? Este cineva car vede acum acest model şi-i apare dorinţa de a se vedea la volanul lui, conducându-l, deţinându-l, savurându-l în toate ipostazele, astfel încât, când închizi ochii, parcă te şi vezi la volanul lui, cum se întâmpla cândva la premiere care-ţi furau respiraţia şi te făceau aproape involuntar să exclami de admiraţie? Sau îl privim cu toţii cu o faţă nici tristă, nici zâmbitoare, şi maxim ce putem scoate în urma vederii acestei premiere e un scurt „ok...”? Chiar vrem să ştim câtă emoţie ne generează un asemenea model modern fiecăruia dintre noi!
1
1,444
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!