Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e Nio ET5, concurentul din China al lui Tesla Model 3, care poate avea o autonomie de peste 1,000 km

20 Decembrie 2021 - 11:21
Ilie Toma
Nio este un produător de maşini electrice din China care se impune tot mai intens prin lansare de noi şi noi modele. Are deja în gamă un sedan mare, ET7, are două SUV-uri, mediu şi mare, pe nume ES6 şi ES8, ba chiar şi un SUV Coupe pe nume EC6. Acum Nio a lansat şi un model de talia lui Tesla Model 3, care vine cu trei variante de baterii, una dintre care poate asigura o autonomie de peste 1,000 km.
Noul model poartă numele de ET5 şi păstrează acelaşi limbaj de design ca şi modelele mai mari. Interiorul este desenat într-un stil foarte aerat şi minimalist, dar e plin de chestiuţe tehnologice ce par a fi venit din altă lume decât cea a maşinilor. Spre exemplu, noul sedan poate proiecta imagini pe o suprafaţă plană din faţa sa de până la 6 metri depărtare, transformând-o într-un ecran de 201 ţoli mărime. Deci, efectiv, mergi în faţa unui perete şi ţi-l transformi în cinema, iar sunetul e asigurat de un sistem audio de înaltă fidelitate din interior! O idee foarte ingenioasă, trebuie să recunoaştem!
Maşina vine şi cu abilităţi de condus autonom, care sunt deocamdată limitate, dar vor deveni mai mari şi mai bune cu update-uri ulterioare şi cu permisiuni legislative în acest sens.
La nivel de performanţă, maşina se vrea de asemenea un concurent pentru Tesla, deşi nu vrea să alunece în zone hiper performanţei precum cea de pe ediţiile Plaid. Totuşi, un Nio RT5 va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde, iar asta e o cifră comparabilă cu AMG-urile şi M-urile din acest segment. Ca o uşoară aluzie în adresa Tesla, Nio menţionează că maşina sa va şi frâna bine, nu doar accelera, reuşind să oprească de la 100 km/h la 0 în numar 33.9 metri.
Noul sedan chinezesc va avea 3 baterii posibile, la alegere. Cea mai mică are 75 kWh şi asigură o autonomie de 550 km. O baterie mai mare, de 100 kWh, asigura 700 km autonomie, iar una de-a dreptul uriaşă, de 150 kWh, va asigura peste 1,000 km autonomie. Aceasta din urmă va fi, probabil, cea mai mare baterie pusă pe un model electric aflat în prezent în producţia de serie. Cifrele de autonomie sunt măsurate, însă, în sistemul chinezesc CLTC, deci urmează să vedem paralelele WLTP sau certificările EPA din SUA.
Maşina a fost concepută pentru a putea primi 5 stele la testul de siguranţă EuroNCAP, semn că o vom vedea cu siguranţă în Europa. Norvegia va fi prima ţară care o va primi pe continentul european, dar în decurs de 1-2 ani Nio planifică să-şi extindă semnificativ prezenţa în ţările europene.
Până atunci, a fost anunţat preţul lui Nio ET5 în China: circa 45,700 euro fără a ţine cont de subvenţiile guvernamentale, care i-ar putea reduce preţul final pentru consumator. Prin urmare, e un preţ din regiunea Tesla Model 3, care ar putea varia uşor pentru Europa.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter