Acesta e noul concurent al lui S-Class din Coreea de Sud: Genesis G90 se lansează într-o nouă generaţie

15 Decembrie 2021, 14:38
Redacţia PiataAuto.md
Prima generaţie Genesis 90 a fost, în 2015, un pas curajos al coreenilor de a se impune drept concurenţi pentru mărcile premium consacrate şi a marcat startul mărcii Genesis pentru cele mai multe ţări ale lumii. A urmat un facelift în 2018 care a subliniat că intenţiile celor de la Hyundai, cărora le aparţine marca Genesis, sunt cât se poate de serioase în segmentul de lux. Însă marele salt în calitate şi impresii pe care le generează modelele Genesis a fost făcut abia cu ultimele modele, precum GV70 şi GV80. Pe fundalul lor, chiar şi sedanul de lux Genesis G90 părea uşor răsuflat deja. A venit, deci, momentul unei noi generaţii a luxului coreean suprem, în siluetă de limuzină, aşa că a acum a fost lansată noua generaţie Genesis G90.
Noul model se lansează din start în două versiuni de ampatament, la cel cum o fac şi limuzinele germane din segment. Iar fascinaţiile încep chiar de la exterior, de la caroserie. Noul Genesis G90 nu are o capotă în sensul clasic, care să fie continuată de aripi laterale în zona în care suprafaţa orizontală a compartimentului motor e curbată spre vertical. La G90 capota continuă până pe lateral, spre acele linii mediane de la nivelul roţilor, eliminând astfel orice linie din zona aripilor şi redându-i o eleganţă unică, după cum zic designerii. Farurile faţă, de altfel, sunt formate de acele linii duble înguste, într-un mod cum nu mai vedem la alţi producători. Deci, pentru originalitate Genesis merită cu siguranţă apreciat.
Liniile duble se remarcă şi la posterior, care a primit linii interesante, dar aici s-a păstrat, totuşi, capacul clasic al portbagajului.
Bineînţeles, s-a pus un accent uriaş la interior. În faţă s-a optat, totuşi, nu pentru un display vertical enorm, ci pentru două display-uri orizontale, separate de un element de design, care sunt vizibile, însă nu domină atmosfera. Există destul de multe zone argintii, dar e un argintiu mat. Sistemul audio de top e un Bang & Olufsen.
În spate s-a creat un spaţiu în care să vrei să călătoreşti şi cu şofer angajat, punându-se accent pe forme luxoase ale scaunelor şi toate atributele pe care ţi le-ai dori de la o asemenea limuzină. Hi-tech-ul e prezent şi aici, dar pare făcut intenţionat să nu domine prea mult atmosfera, pentru a nu ştirbi din celelalte componente ale ambianţei de lux.
Sub capota limuzinei de lux e prezent un motor V6 turbo de 3.5 litri, care livrează 380 CP. Motorul e cuplat la o cutie automată cu 8 trepte şi nu dispune de vreun electromotor de asistenţă, în cadrul vreunui sistem mild-hibrid, cum o fac mai multe motorizări germane. La Genesis G90 e vorba de un motor modern, dar cu reţetă clasică, de putere produsă doar prin ardere internă.
Genesis poate avea şi o suspensie pneumatică, cu mai multe camere, iar dirijarea acesteia va fi făcută acum în avans, cu date din sistemul de navigare şi de la camere instalate pe maşină, care vor identifica gropile şi denivelările, dar un efect ce poate avea simptome bizare pentru ţara noastră, de exemplu, e că atunci când maşina va înţelege că merge pe drumuri rele, ea va ridica garda la sol ca şă-şi protejeze partea inferioară. În ţara noastră, deci, există riscul ca viitorul Genesis G90 să meargă doar în poziţia înălţată a suspensiei, unde şi nivelul de confort e mai mic.
Însă ceea ce nu putem nega e faptul că Genesis, şi implicit coreenii, se afirmă tot mai mult într-un segment în care noilor veniţi le este cel mai greu să se lupte. Au ajuns deja la a doua generaţie şi dacă noua limuzină va da pe viu senzaţii cel puţin similare cu SUV-urile recente, există foarte multe şanse ca un segment important de cumpărători ai acestor modele mari să-i ia în considerare mult mai serios ca o alternativă pentru S-Class, A8 sau Seria 7.
0
1,165
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!