Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e un Maybach conceptual de 6 metri lungime, cu gardă la sol înaltă, roţi de camion şi un topor în habitaclu

2 Decembrie 2021 - 12:04
Ilie Toma
Uită de tot luxul opulent pe care-l vedem de obicei la Maybach, pentru că această creaţie vine să zdruncine toate stereotipurile pe care le avem despre marca germană. Prototipul ăsta a fost creat un designer de modă, Virgil Abloh, şi e la fel de frumos, practic şi realist ca şi ţinutele extravagante ale manechinelor de la unele prezentări de modă. Ştii acele prezentări, la care te uiţi uneori şi ştii că nimeni nu va merge vreodată în asemenea haine pe stradă, şi te întrebi la ce bun toată fantezia asta alegorică. Păi bine, acest Maybach e exact ca ele.
Are aproape şase metri lungime şi e un coupe cu două uşi, dar are nişte roţi de camion pe el cu jante mici cu multe buloane pe ele şi profil mare al anvelopelor, de offroad şi ele. Are o gardă la sol mare, iar roţile au fost depărtate spre extremităţi, accentuând şi mai mult capota lungă, care aminteşte de maşinile de epocă de cândva.
Coupe-ul de offroad are nişte protecţii fixate în jurul arcurilor roţilor, într-un mod foarte spartan şi la fel de rudimentară pare şi construcţia din bare de pavilion, realizată peste acoperişul făcut în mare parte din sticlă, acoperiş care continuă într-o singură structură până la zona portbagajului. Adică, pe de o parte, parcă există ceva protecţie suplimentară, dar pe de altă parte, dacă te loveşte ghinionul să ai vreo pietricică sărită pe lunetă, schimbi jumătate de maşină.
Colţurile drepte spate parcă arată bine, dar totul e combinat din nou cu ţevi maro şi elemente din fier, demne de un Land Rover Defender mai degrabă. Faţa pare una de discotecă, la cât de multe lumini LED are, de amintesc parcă de luminile din cluburile de altă dată. Două faruri mari rotunde, plus alte 8 faruri mai mici adiţionale, pe bara faţă şi pe bara de pe acoperiş.
Interiorul e chiar interesant, semn că designerul se are mai bine cu formele din sufragerii. Scaunul are o formă interesantă, volanul — la fel, iar comenzile amintesc din nou de modele retro. A fost reinventată până şi centura de siguranţă, trecându-se la centuri retro în două puncte, dar asta sigur nu trece în vreo producţie de serie. Elementul cel mai picant la interior, însă, e un topor cu inscripţia Maybach pe el, un topor de lux, cum ar veni. Scrie pe el că e pentru urgenţe, să strici geamul ca să poţi ieşi, după ce te-ai răsturnat în offroad cu ditamai coupe-ul de 6 metri lungime.
Despre vreo promisiune de producţie nici nu poate fi vorba. Dar chiar dacă toată creaţia asta pare o mare nebunie, tot parcă are ceva în ea, un element care-ţi agaţă atenţia şi mai scutură un pic formele alea plicticoase pe care le mai vedem în prezent. Poate ar trebui să aibă o şansă ideile puse acum pe acest Maybach, ce crezi?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter