Bijuteria pe care am ratat-o cu toţii: acest Mercedes E 55 AMG W211 superb a fost vândut de curând cu un preţ infim

3 Decembrie 2021, 20:35
Ilie Toma
Uneori auzim prea târziu despre nişte maşini pur şi simplu fascinante, care s-au vândut la un preţ incredibil de mic. Da, se mai întâmplă în lumea noastră ca unele exemplare superbe ale unor modele legendare să mai fie vândute cu preţuri pur şi simplu incredibile. Este şi cazul acestui Mercedes-Benz E 55 AMG din generaţia W211, despre care, la sfârşit, probabil 99% dintre noi toţi vom spune că l-am fi cumpărat cu un asemenea preţ şi într-o asemenea condiţie, dacă ştiam de el la momentul când era scos la vânzare
E un E 55 AMG fabricat în 2003, având sub capotă V8-ul de 5.4 litri, cu numele de cod M113K, cu compresor mecanic, care scotea 476 CP şi 700 Nm! Motorul era atât de puternic, încât Mercedes-Benz a ales să-l cupleze cu cutia automată mai veche de 5 trepte, care rezista până la peste 1,000 Nm cuplu, pentru că nou lansata cutie 7G-TRONIC nu putea încă face faţă puterii!
Acest E-Class 55 AMG W211 accelera de la 0 la 100 km/h în numai 4.7 secunde, dar testele jurnaliştilor vremii arătau adeseori şi timpi mai mici! Era o mostră extraordinară de inginerie şi performanţă ce depăşea până şi o mulţime de supercar-uri ale acelor timpuri! Iar exemplarul ăsta, când a fost nou, a costat peste 136 mii euro!
Maşina a fost cumpărată şi importată în Japonia, unde a fost exploatată cu tempou redus, făcând parte din acea clasificare specială a maşinilor cu volan pe stânga, limitate la numărul de kilometri pe an, care sunt cumpărate din start de entuziaşti ca şi maşini de colecţie. Dar vânzarea despre care vorbim acum nu a fost făcută de vreun japonez. Maşina a fost cumpărată de acolo încă în 2019 de către un pasionat de Mercedes-Benz din Olanda, care a şi exploatat-o doi ani. După cum spunea el când a decis să vândă E-Class-ul, el şi soţia sa au încă două Mercedes-uri — un ML pentru fiecare zi şi un SL de plăcere, iar E-Class-ul era cel mai rar folosit.
După doi ani de exploatare mai mult de week-end-uri în Olanda, cifra totală de pe odometru tot ajunsese abia la 76,500 km. Da, într-atât de puţin adunase acest Mercedes-Benz E 55 AMG pe odometrul său, dintre care peste 40,000 km au fost făcuţi de proprietarul olandez, întrucât el importase maşina din Japonia cu doar 35,000 km. După ce a importat-o, a avut grijă să-i facă o mentenanţă amplă de reanimare completă a tuturor componentelor ce ar fi putut suferi uzură din cauza timpului, iar mentenanţele regulate au continuat şi pe parcursul următorilor ani de exploatare.
Despre modelul în sine se poate vorbi cât o carte întreagă, la cât de savuros e şi cât de legendar a rămas în istorie. Dar, dacă ai ajuns până aici probabil ştii deja asta foarte bine. Interiorul acestei maşini e la fel de păstrat ca exteriorul, cu un singur element neoriginal la interior — sistemul multimedia.
Japonezul care a exploatat-o n-a putut rezista tentaţiei şi a instalat acolo un sistem multimedia mai modern, de origine Alpine, care are şi sunet mai bun, dar şi un display mai mare, cu touchscreen, Apple CarPlay şi alte chestiuţe sofisticate moderne. Un colecţionar aprig, însă, dacă ar vrea să readucă totul la forma autentică, poate comanda un sistem multimedia original chiar dintr-un showroom Mercedes-Benz, cheltuind pe el vreo mie de euro, poate un pic mai mult. Pe cei mai mulţi, însă, asta nu-i va deranja foarte tare.
În rest, maşina asta musteşte a calitate şi stare impecabilă, iar nivelul de dotări interioare abundă cu cele mai sofisticate reglaje şi opţiuni. Ce mai, era cel mai puternic E-Class, cel mai puternic Mercedes la un moment dat, şi era o maşină care costa o avere când era nouă.
Aşa că atunci când vom afla cu cât s-a vândut maşina asta, ne va cuprinde un sentiment de uluire şi altul de un uşor regret că n-am fost noi cei care am fi cumpărat-o. Pentru că, să cumperi azi un E 55 AMG W211 legendar, într-o asemenea stare, cu un asemenea parcurs, înseamnă de obicei să dai un preţ destul de usturător deja. Dar acest exemplar din Olanda s-a vândut la licitaţie, iar preţul final a fost de doar 15,555 euro!
E aproape inexplicabil cum de s-a putut vinde o asemenea legendă, cu asemenea parcurs, dar cu un preţ atât de infim. Probabil Olanda e foarte dominată de maşini ecologice în zilele noastre, şi deşi există oameni care apreciază şi modelele clasice, în cazul acestei licitaţii online scurte nu s-au găsit suficient de mulţi doritori care să vrea şi să plătească un preţ mai mare pe ea, luptând cu mize tot mai mari. Aşa că cineva a fost un mare norocos, prinzând o miză mică şi alegându-se cu o legendă la un preţ incredibil.
E una din acele maşini fabuloase, care te face să vrei imediat s-o cumperi, în secunda doi cum o vezi. Dar, din păcate pentru noi toţi, am aflat de ea prea târziu, iar alte asemenea legende apar foarte rar deja în zilele noastre! Eh, ce maşină, totuşi!
0
5,974
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!