Bulevardul Dacia din Chişinău are acum benzi noi, destinate bicicliştilor, la fel de late ca benzile de troleibuz

10 Decembrie 2021, 08:51
Ilie Toma
Bulevardul Dacia din Chişinău este de câteva zile scena unor lucrări, care au revoltat mai ales locuitorii blocurilor cu ieşire la bulevard. Pe aici s-au desenat benzi dedicate doar bicicliştilor, apoi s-au instalat şi separatoare fizice pentru aceste benzi, late cât benzile destinate transportului public de pe alte străzi. Problema cea mare e că noile benzi au anulat acum sute de locuri unde se putea staţiona regulamentar, de-a lungul celui mai lung bulevard din capitală.
Bulevardul Dacia are o construcţie foarte specială, fiecare segment dintre intersecţiile majore, având două artere mari, câte una pe fiecare sens, a câte trei benzi, pe unde oprirea e interzisă şi pe unde se deplasează fluxul principal de trafic. Pe lângă arterele principale, există cât o arteră adiţională pe fiecare sens, paralelă cu cea principală, care e folosită pentru transportul public, ieşirile şi intrările în curţile blocurilor sau străzile adiacente. Aşa a fost proiectat bulevardul de la construcţia sa, iar aceste artere adiţionale sunt numite de locuitorii Chişinăului drept „buzunare”. Respectiv, fiecare arteră adiţională are şi ea două benzi, iar staţionarea pe aici nu e interzisă. De la construcţia bulevardului până în prezent, aceste artere adiţionale erau adeseori folosite şi ca locuri de parcare pe noapte a automobilelor locatarilor.
Acum, însă, exact banda dreaptă a arterelor adiţionale a fost delimitată cu rol de pistă de bicicletă. Deci, o întreagă bandă de peste 3 metri lăţime, a fost delimitată doar pentru circulaţia bicicletelor, şi în acest caz nu e vorba şi de transportul public pus pe aceeaşi bandă, cum s-a încercat a face pe alte străzi, ci doar biciclete! Transportul public va circula pe banda stângă a aceleiaşi artere auxiliare! Paradoxul e că această bandă de biciclete nu are continuitate între segmentele dintre intersecţii, deci sunt strict benzi care încep de nicăieri şi sfârşesc nicăieri!
Cine a proiectat una ca asta în Chişinău? Cine a admis una ca asta? De ce se cheltuie banii publici pe proiecte făcute fără nici o utilitate publică, fără a fi gândite pentru a putea fi utilizate cu adevărat în beneficiul tuturor? Se pare că proiectul nu este finanţat din bugetul primăriei, ci de un grup de organizaţii precum AO „Automobil Club Moldova”, PNUD Moldova, „Grupul de lucru pentru transport alternativ”, Alianţa Biciclete Chişinău, care ar fi colaborat Direcţia Generală de Transport a capitalei. Asta însă nu anulează responsabilitatea autorităţilor locale de a superviza asemenea lucrări. Probabil s-a ajuns la situaţia în care tot soiul de ONG-uri şi organizaţii au fost nerăbdătoare să-şi indice în rapoarte că au făcut ceva pompos pentru bicicliştii din Moldova şi pentru ecologizarea transportului, dar în practică totul arată a eşec major din prima zi, de când se instalează şi acele bariere fizice!
Ce părere ai despre această iniţiativă? Este ea bună, sau ar trebui să se renunţe la ea imediat şi să se demonteze barierele instalate şi marcajele aplicate?
0
1,341
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!