Cât de fascinant poate arăta un BMW Seria 7 E38 clasic, cu 300 mii km la bord, din România

16 Decembrie 2021, 20:53
Ilie Toma
Da, despre BMW Seria 7 E38 putem vorbi deja în termeni de clasic şi colecţie, chiar dacă acest exemplar are doar 20 de ani de când a fost produs. Notorietatea modelului, şi statutul său de legendă, însă, a fost câştigat mult mai repede, chiar din timpul când acesta se afla în producţie, iar azi a rămas a fi considerat unul din cele mai extraordinare modele BMW din toate timpurile. Şi la cât de impozant arată, modelul ăsta atrage privirile ca un magnet. Mai ales dacă ai norocul să vezi un exemplar care are parte de mentenanţa pe care o merită. Ei bine, azi vorbim anume de un asemenea exemplar, pe care n-am greşi să-l numim drept unul din cele mai fascinante şi mai frumoase exemplare de E38 din România!

E un Seria 7 în motorizare 730d şi ampatament scurt, fiind fabricat în 2001, deci are exact 20 de ani de când a ieşit de pe poarta uzinei. La cât de bine arată, e greu de crezut că acest BMW are 300,000 km parcurşi, dar ăsta e adevărul! Iar asta demonstrează încă o dată, că pentru aceste maşini, cifra de pe odometru e doar un simbol de calendar, nimic mai mult, cu condiţia ca ele să fie adorate şi menţinute tinere la nivel mecanic şi tehnic.
Maşina asta îi aparţine unuia din cei mai buni fotografi din România, poate chiar cel mai bun, Ciprian Mihai. Am avut onoarea să colaborăm cu el într-una din expediţiile noastre internaţionale, spre tărâmuri arctice. Iar acum, ştiind că are acest BMW deja de câţiva ani, am vrut să aflăm direct de la el ce l-a făcut să-şi aleagă un asemenea model clasic, dar şi mai multe secrete despre acest Seria 7 magnific.
Ciprian are acest BMW deja de 3 ani, iar pentru ei e şi o maşină clasică, de suflet, dar şi o maşină de condus în fiecare zi. Cu alte cuvinte, are doar o maşină de suflet, şi nu admite o alta, pe care ar conduce-o de nevoie. E prea frumoasă viaţa ca să conduci ceva ce nu te încântă, cum ar veni.
Ciprian a avut anterior un BMW E30, iar când a venit momentul schimbării a căutat o maşină după principiul de a fi clasică, cu personalitate, dar care să aibă totodată tehnologie la bord, de care să te bucuri cu adevărat. Sistem de climatizare, navigaţie, cruise control, scaune încălzite — aceste tehnologii sunt cam tot de ce ai cu adevărat nevoie la bord, spune Ciprian. Iar exteriorul trebuia să fie cu design old school, să aibă şi niţel crom pe ea, ăsta fiind un element pe care Ciprian îl adoră la o maşină.
Aşa s-a ajuns la E38. Maşina asta, de fapt, a fost cumpărată nouă în România, iar Ciprian este al 4-lea proprietar, însă să pare că şi ceilalţi au fost la fel de entuziasmaţi de maşină, dacă a ajuns până azi într-o asemenea stare. Exemplarul e dotat cu climatizare pe două zone, toate geamurile acţionate electric, cruise control, încălzire în banchetă, draperie acţionată electric, scaune acţionate electric, telefon fără fir.
Deci, tot ce şi-a dorit Ciprian e prezent pe acest BMW, iar asta ne face încă o dată să ne amintim cât de avansate tehnologic erau, totuşi, aceste Seria 7 în acele timpuri, încât şi azi aceste dotări par generoase!
Maşina are habitaclul absolut original, cu volan M Technik, şi inserţii autentice de lemn. La fel ca şi exteriorul, interior e într-o stare fascinantă, doar cu mici urme de uzură, pe ici, pe colo, de ai zice că are doar 30-50 mii km parcurşi, nu 300 mii!
Pe dinafară, totuşi, Ciprian şi-a permis să o modifice cu mici picanterii. Spune că e adeptul maşinilor originale în general, dar adoră modificările discrete, care schimbă frumos aspectul fără să alunece în kitsch. În cazul acestui BMW Seria 7 E38, maşina are un lip frontal Alpina şi jante Rotiform de 19 ţoli.
Dacă ai impresia că garda la sol coborâtă, atunci nu ne înşeli. Ciprian a montat o suspensie pe aer, la un atelier specializat din România. Iar suspensia e atât de modernă şi avansată, încât Ciprian îi modifică garda la sol dintr-o aplicaţie de pe telefonul său!
Te-ai fi gândit vreodată că e posibil să ai toate astea pe o maşină clasică, de 20 de ani vechime şi 300 mii km parcurşi? Iată că e posibil, totul ţine doar de entuziasm, imaginaţie, perseverenţă de a căuta soluţii şi a-ţi perfecţiona maşina de vis, pentru a o savura deplin.
Ciprian o savurează, în fiecare zi! În cazul lui, aceasta bijuterie clasică nu e una pe care s-o ţină în garaj nemişcată şi mai mult s-o privească decât s-o conducă. Doar el a parcurs 60,000 km cu ea în ultimii 3 ani!
Deci, o exploatare în ritm absolut normal pentru orice maşină, doar că aici proprietarul său are parte de o exploatare a unei maşini la volanul căreia fiecare kilometru e special, cu personalitate, cu satisfacţie şi pasiune. Şi, deloc surprinzător, după 60,000 km petrecuţi cu ea, Ciprian o adoră poate chiar mai mult ca la început!
De aia sunt atât de speciale aceste maşini! De asta fraza că acesta a fost unul din cele mai bune BMW-uri din istorie e purul adevăr!
1
4,718
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!