Cea mai veche marcă de motociclete, Royal Enfield, împlineşte 120 de ani şi lansează un model al viitorului

7 Decembrie 2021, 14:08
Ilie Toma
Despre Royal Enfield prin părţile noastre ştiu doar pasionaţii foarte avansaţi de motociclete, însă marca asta deţine în prezent titlul de cea mai veche marcă de motociclete care a produs continuu vehiculele sale pe două roţi până astăzi. Din 1901 până astăzi, de pe porţile fabricilor au continuat să iasă motociclete cu emblema Royal Enfield, iar acum, la 120 de ani, cei de acolo au dezvăluit un prototip pre-producţie care întruchipează viziunea lor de viitor.
Marca Royal Enfield a luat naştere în Marea Britanie, prima motocicletă experimentală fiind asamblată în anul 1901 şi având un motor de 239 cm cubi. Încă în anii ’50 ai secolului trecut, după ce-şi reveniseră un pic din şocul celui de-al doilea război mondial, în care au fost forţaţi să producă motociclete pentru uz militar, britanicii s-au gândit că ar fi strategic să construiască o fabrică şi în India. Aşa că în 1955 a fost lansată şi fabrica din Chennai, India. A fost o mişcare bună, întrucât 15 ani mai târziu fabrica britanică a falimentat, iar în ultimii 50 de ani motocicletele Royal Enfield s-au fabricat doar în India.
Foto: un Royal Enfield în Chişinău, la unul din evenimentele DGR

Totuşi, marca a rămas până azi fidelă stilului de design britanic, având motociclete nu foarte scumpe ca şi preţ, dar care păstrează un spirit de eleganţă clasică în ele. Poate tocmai de asta şi creaţia conceptuală de acum nu aduce vreo motocicletă super hi-tech, cu propulsie electrică poate sau cu tot soiul de picanterii electronice. E în mare măsură o motocicletă la fel de clasică, dar cu nişte accente care s-o facă atractivă în viitor.
Noua creaţie poartă numele de Royal Enfield SG650 Concept şi cel mai probabil va ajunge în producţie drept succesor al unui model actual, 650 Cruiser. Motorul conceptului pare a fi de asemenea unui din cele actuale, eventual poate un pic îmbunătăţit, întrucât nu se anunţă date tehnice. E un motor de 648 cm cubi, fiind şi cel mai mare şi mai puternic motor actual din gama Royal Enfield. Pe modelele curente, el livrează 48 CP şi 52 Nm, având doi cilindri şi funcţionând în 4 timpi. De fapt, cel mai de succes model de export al Royal Enfield în prezent e dotat cu acest motor, prin urmare e clar de ce prototipul viitorului e bazat pe el.
Aşadar, cu acest nou concept, această marcă de motocicletă face o afirmaţie clară şi împotriva valului, şi anume că nu va trece prea curând la electromobilitate şi nu se va depărta de la stilul clasic, graţios, dar totodată democratic şi accesibil, care a făcut-o să reziste 120 de ani până acum. Crezi că e corect aleasă direcţia? Crezi că mărcile care refuză să urmeze trend-urile, ce sună bine aparent, pariază pe lozul câştigător, sau vor ajunge ulterior să fie văzuţi ca nişte dinozauri? Şi apoi, poate în domeniul motocicletelor totul e un pic altfel decât la alte vehicule, cu un pic mai mult pasiune, tradiţie şi suflet?
0
860
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!