Mercedesul S-Class W116 care a fost bijuteria aceleiaşi familii vreme de 41 de ani, şi e scos acum la vânzare în Germania

15 Decembrie 2021, 21:03
Ilie Toma
Dacă întrebi orice colecţionar din zilele noastre, orice fan Mercedes, orice pasionat mai aprofundat de maşini despre Mercedes-Benz S-Class W116, de la toţi vei auzi doar cuvinte de admiraţie şi respect pentru acest model. Iar dacă mai ajungi să vorbeşti vreodată cu cineva care a deţinut un asemenea model sau a lucrat la restaurarea lui, atunci doza de admiraţie pentru el va fi însutită. A fost un model legendar, fără îndoială, conceput şi construit într-o epocă în care overengineering-ul Mercedes-Benz era la un nivel pe care-l putea invidia până şi Rolls-Royce, deşi ultimii îşi vindeau mai scump maşinile.
Prin urmare, e de înţeles de ce azi exemplarele bine păstrate şi bine îngrijite sunt preţuite la valori înalte şi sunt căutate de colecţionari. Toate motoarele instalate pe acest model sunt reuşite şi apreciate, dar, fireşte, V8-urile sunt cele mai cotate.
Exemplarul despre care vorbim noi azi e tocmai unul cu V8 sub capotă. E un Mercedes-Benz 450 SE, fabricat în anul 1979, iar asta înseamnă că sub capota sa se află renumitul propulsor V8 de 4.5 litri, cu numele de cod M117. Acesta dezvolta 225 CP şi 377 Nm şi putea accelera sedanul luxos până la o viteză de 210 km/h.
Maşina din vizorul nostru are câteva particularităţi care o fac cu totul specială. În primul rând, pentru că a fost vreme de 41 de ani în proprietatea aceleiaşi familii din oraşul Birkenfeld, Germania, care a îngrijit-o ca pe o bijuterie pe toată perioada istoriei sale, până în anul 2020, când maşina a fost preluată de un showroom specializat în maşini clasice.
Cei de aici au schimbat rezervorul maşinii, canalele de injecţie şi injectoarele. Au schimbat canalele de cauciuc ale sistemului de răcire şi au făcut o curăţare completă la toată partea inferioară a maşinii, tratând-o cu material conservant pentru a-i garanta longevitatea mai departe. S-au instalat şi anvelope noi, iar costurile totale ale acestor lucrări au fost în Germania de 14,000 euro.
Fiecare cent a meritat, însă, zic cei de la showroom, întrucât condiţia estetică şi mecanică a maşinii e una superbă! Interiorul nu are nici cel mai mic defect, părând a fi absolut nou, iar velurul albastru s-a păstrat de minune. Unul din motive ar fi şi parcursul extraordinar de mic pentru cei 42 de ani cât îi are maşina deja — de doar 84,710 km! Originali, documentaţi, ca de altfel întreaga istorie a maşinii.
Într-un cuvânt, acest Mercedes-Benz S-Class W116 e una din acele bijuterii rare, în condiţie impecabilă, care va atinge şi inima multor pasionaţi, dar, prin fiabilitatea sa exemplară, va fi şi una din cele mai puţin problematice maşini de colecţie la care ai putea visa vreodată. Şi cum tot setul de lucrări de întinerire tocmai s-a făcut deja, e o maşină pe care ţi-a rămas doar s-o savurezi, privind-o în garaj şi conducând-o din când în când.
Ce preţ poate avea un asemenea W116, într-o asemenea condiţie? Ei bine, preţul cerut pe acest exemplar din Germania e de 58,500 euro. Poate părea mult, la prima vedere. Însă motorizarea 450 SE s-a produs în doar 41,604 exemplare în toată istoria, dintre care mult mai puţine au supravieţuit azi şi un număr infim mai mic au ajuns în condiţie similară.
Deci, maşina asta, dacă va fi păstrată la fel de bine mai departe, poate ajunge să valoreze în câţiva ani şi 80 şi 90 mii şi mai mult, chiar dacă o vei mai şi conduce din când în când. Pentru că admiraţia şi respectul pentru ea poate doar să crească de acum încolo!
0
3,290
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!