Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Plăcerea în condus, aşa cum era ea implantată cândva de inginerii BMW şi Alpina: un superb B3 3.2 E36, scos la vânzare în Germania

28 Decembrie 2021 - 21:35
Ilie Toma
BMW Seria 3 în generaţie E36 a fost un model adorat de generaţii după generaţii, aducând tot ce-ţi puteai dori de un BMW în perioada de glorie a designului şi ingineriei sale — aspect impozant, motoare superbe, dimensiuni compacte şi greutate redusă, dar şi senzaţii de condus fabuloase. BMW avea o mulţime de motorizări superbe de uzină, dar, ca întotdeauna, şi Alpina oferea paleta sa de picanterii.
Una din cele mai interesante versiuni, care a fost lansată de Alpina abia după ce apăruse M3-ul din această generaţie, era Alpina B3 3.2. Motorul de sub capota acestei creaţii se baza pe propulsorul de 2.8 litri, care scotea 193 CP din uzină. Cei de la Apina montaseră pistoane uşoare de la Mahle, au modificat camerele de ardere, au reprogramat sistemul de management al motorului, care venea de la Siemens, şi au montat şi un sistem nou de evacuare. În rezultat, propulsorul avea o cilindree crescută până la 3.2 litri, iar putere sporise tocmai până la 265 CP! Cuplul maxim ajungea la 330 Nm.
O asemenea Alpina putea atinge prima sută în numai 5.9 secunde, iar viteza maximă ajungea la peste 260 km/h. Modelul ăsta a fost lansat de Alpina în aprilie 1996 şi a fost produs doar pânî în 1992. Dacă am calcula toate versiunile de caroserie, au fost produse 342 de Alpina B3 3.2, însă dacă am lua în calcul doar sedanurile, ca şi cel despre care vorbim azi, atunci au fost produse numai 85 de exemplare pe parcursul celor 3 ani şi un pic de fabricaţie! Deci, până şi atunci, în anii ’90, această Alpina era o bijuterie de o raritate absolută!
Într-atât de rare au fost aceste creaţii, încât Alpina păstrează şi azi evidenţa tuturor exemplarelor produse, ducând evidenţa câte din maşini mai sunt în viaţă şi în ce regiuni ale lumii îşi duc acestea viaţa. Exemplarul despre care vorbim azi e numărul 80 din 85 produse, deci e printre ultimele, fiind produs în 1998.
Maşina a fost cumpărată iniţial de către un japonez şi a fost livrată acolo, în Japonia, ca una din acele bijuterii exotice, ţinute cu sfinţenie de către colecţionarii acolo. A adunat foarte încet cifrele de pe odometru, până când în 2017 a fost cumpărată de un fan cunoscut Alpina din Germania. Tot în 2017 şi catalogul de evidenţă a celor de la Alpina confirmă schimbarea geografiei acestui exemplar, iar documentarea parcursului confirmă toată istoria.
După câţiva ani în care germanul a savurat din plin acest E36, a cumpărat-o şi proprietarul actual, tot din Germania, acesta fiind un colecţionar de Porsche-uri, cum se prezintă. Dar până un colecţionar de Porsche recunoaşte că aceste creaţii Alpina au fost superbe, iar faptul că maşina e vândută acum cu un parcurs ceva mai mare, certifică şi dorinţa sa de a o savura destul de mult în condus. Totuşi, cifra de pe odometru e încă relativ mică în comparaţie cu anul de fabricare. Maşina are 109,300 km parcurşi acum şi proprietarul german menţionează că automobilul său a trecut toate service-urile cu stricteţe, în fiecare an, chiar dacă cifra de kilometri pe an era de departe mai mică decât limitele prescrise de producător. Acesta menţionează că exemplarul său are dosarul complet de istorie, care porneşte din primele zile de posesie în Japonia şi până astăzi — prin urmare e o Alpina aşa cum ne-am dori cu toţii, cu o istorie completă, clară şi transparentă.
Starea maşinii e impecabilă atât la nivel tehnic, cât şi estetic. Până şi jantele Alpina — o parte inalienabilă a aspectului acestui model, sunt lipsite de daune sau zgârieturi. Acesta menţionează de asemenea că această Alpina a avut o regulă strictă pe care au respectat-o toţi cei trei proprietari de până acum — maşina nu a ieşit niciodată pe zăpadă sau în condiţii de material antiderapant presărat pe drumuri. De asta, până şi punctele vulnerabile la rugină ale lui E36 sunt absolut curate aici, fără cea mai mică urmă de uzură.
Într-un cuvânt, avem în faţa noastră o bijuterie rară, într-o condiţie fantastică, dar în acelaşi timp cu parcurs relativ mic.
Şi partea cea mai frumoasă e că, aşa cum BMW Seria 3 E36 a fost un model care a atras mulţi tineri printr-un preţ mai accesibil de nou, apoi şi ca maşină la mâna a doua, şi această bijuterie Alpina e una din cele mai accesibile Alpina din câte poţi găsi azi pe piaţă, mai ales dacă ne referim la exemplarele complet documentate. Există modele mai vechi de Alpina, cu motoare mai mari, care costă şi 100 mii euro, şi 300 mii şi mai mult. Acest B3 3.2 din generaţia E36, însă, a fost scos la o licitaţie online, cu un preţ estimat de vânzare de circa 24,000 euro. Pentru o Alpina atât de bună, e un preţ cu adevărat bun, preţ care doar va creşte în timp, dacă viitorul său proprietar va avea aceeaşi grijă de ea.
Şi apoi, cum zice colecţionarul de Porsche care o deţine azi, Alpina asta, fiind una din doar 85 produse şi ajungând în asemenea stare până azi, e o maşină care poate satisface cel mai pretenţios colecţionar, aducând în acelaşi timp adevărata plăcere în condus, aşa cum era ea implantată cândva de inginerii geniali ai BMW şi Alpina!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter