Povestea maşinii care a aparţinut unui bătrânel, înmulţită la doi: un Mercedes E-Class W210, scos la vânzare în Germania cu doar 7,400 km pe bord

23 Decembrie 2021, 22:01
Ilie Toma
Povestea maşinii cu parcurs mic, care a aparţinut unui bătrânel, e atât de erodată, încât a ajuns motive de glume şi zeflemea. Dar Mercedesul de azi, scos la vânzare de curând în Germania, sfidează această poveste înmulţind-o la doi şi venind şi cu documente care să o confirme. Maşina asta a aparţinut nu unui bătrânel, ci la doi, unul după altul, tată şi fiu, dar ambii pensionari. Şi chiar dacă nici nouă nu ne-a venit a crede din start, starea acestui Mercedes E-Class W210, de maşină absolut nouă, ne-a făcut să intrăm un pic mai adânc în detalii şi să descoperim probabil cel mai fascinant exemplar de W210 din câte se vând astăzi în lume.
E un Mercedes-Benz E280, fabricat în anul 1998, iar asta înseamnă că sub capotă se află un motor V6 de 2.8 litri, aspirat natural, care scoate 200 CP şi 270 Nm. Chiar dacă era un sedan mare, E280 putea prinde suta în mai puţin de 9 secunde, iar sunetul V6 era oarecum nou pe atunci, acei ani fiind primii când Mercedes trecuse de la motoare cu 6 cilindri în linie la cele cu 6 cilindri în formă de V.
Acest exemplar a fost configurat cu generozitate de primul său proprietar, bifându-se cam tot ce se putea, de la cutia automată cu 5 trepte până la culoarea metalizată, de la sistem handsfree de interior, până la oglindă cu întunecare automată. Proprietarul său n-a vrut să aleagă un habitaclu tapisat cu piele, ci a preferat textil, însă l-a ales într-o nuanţă deschisă.
Maşina are o mulţime de opţiuni foarte avansate şi minuscule, pe care puţini le bifau din listă, precum duzele încălzite pentru parbriz, izolare termică adiţională a geamurilor, lumini adiţionale integrate în oglinzi pentru iluminarea drumului spre casă, rezervor mărit, sistem audio Becker, sistem de climatizare automatizat şi multe altele care erau din categoria extravaganţelor pe atunci. Primul cumpărător al acestei maşini, era născut în anul 1910 şi-şi ducea traiul în Essen, iar în 1998, când a primit maşina nouă, avea 88 de ani!
E de înţeles, deci, de ce maşina a stat mai mult în garaj mai departe pentru câţiva ani buni. Aşa au trecut câţiva ani până când, în 2004, în urma trecerii în nefiinţă a primului proprietar, maşina a revenit fiului său, care era deja şi el pensionar către acea vreme, şi avea şi propria maşină. A ales s-o pună în garaj şi s-o păstreze, ieşind foarte rar. Totuşi, maşina a beneficiar periodic de mentenanţe tehnice, iar condiţiile de păstrare a ei au fost excelente, dacă judecăm după starea ei.
În 2013, fiul pensionar, tot el şi ultimul proprietar, a decis că nu va mai circula cu ea şi a scos-o de la evidenţă, pentru a o păstra ca un automobil de colecţie în garaj, fără a circula pe drumurile publice. Maşina avea 7,400 km atunci şi aşa s-a conservat şi până în prezent, când a fost înmânată unei companii care să gestioneze vânzarea ei.
Aşa că singurii doi proprietari pe care i-a avut, efectiv, acest Mercedes-Benz E-Class W210 timp de 23 de ani sunt tată şi fiu, ambii bătrâni. Tocmai de asta şi ziceam la început că povestea cu deţinerea maşinii de către un bătrânel e dublă aici. Dar ni se spune că există documentele care atestă proprietarii şi vârstele lor, ba chiar şi actele din istoricul maşinii, care certifică cei doar 7,400 km parcurşi. Iar asta face ca maşina asta să fie o raritate absolută.
Şi dincolo de povestea ei unică, la fel de irepetabilă e şi starea absolut excepţională a acestui Mercedes-Benz E-Class. Cei care au admirat măcar o dată un W210, sau poate au avut unul, vor avea o satisfacţie de la simpla privire a acestor imagini, or, să găseşti în zilele noastre un W210 cu doar 7,400 km parcurşi, e ceva absolut fenomenal!
La fel de excepţională e şi partea inferioară acestui Mercedes. E maşină practic nouă, ce mai! Şi oricine ar cumpăra o maşină de suflet, de colecţie, ar fi încântat să descopere că ea arată astfel la partea inferioară!
Cât costă aceste Mercedes-Benz E-Class W210 cu doar 7,400 km parcurşi, scos la vânzare acum în Germania. Neaşteptat de puţin! Pentru că încă nu are 30 de ani împliniţi, germanii încă nu l-au încadrat oficial la categoria de youngtimer, iar asta îi face şi preţul mai accesibil. Se cer 19,900 euro pe el. Pentru un E-Class cu motor V6 sub capotă, în stare de nou, e un preţ infim, or maşina asta, peste 7-8 ani va ajunge să coste cel puţin cu 50% mai mult.
Deci, pe cât de neverosimilă pare povestea acestui E-Class, pe atât de incredibilă e şi starea lui! Şi cu siguranţă există mulţi, foarte mulţi, pentru care acest model Mercedes-Benz înseamnă o coardă a sufletului atinsă acum!
0
37,999
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!