Presa germană a testat autonomia a 12 automobile electrice pe autostradă, la viteză de 130 km/h

3 Decembrie 2021, 10:44
Redacţia PiataAuto.md
Autonomia modelelor electrice apărute în ultimii 2-3 ani ajunge deja la valori care par să dea acea linişte că e suficientă pentru călătorii lipsite de stresul de a privi în continuu cifra kilometrilor rămaşi. Totuşi, autonomia oficială, chiar şi cea în regim mai realist WLTP, e calculată la viteze extraurbane mai moderate. Iar din cauza lipsei unor cutii de viteze la cele mai multe modele şi din cauza rezistenţei aerodinamice ce creşte geometric la viteze mai mari, tabloul autonomiei se poate schimba radical în condiţiile unei banale autostrăzi, cu o limită de viteză de 130 km/h de exemplu.
Presa germană a vrut să facă un test major pentru 12 cele mai populare şi interesante modele electrice în condiţii de autostradă şi pentru ca acest test să fie relevant nu doar pentru Germania şi autostrăzile ei fără limită de viteză, jurnaliştii de la AutoBild au circulat cu viteză setată la 130 km/h cu ajutorul sistemului de cruise control.
În test au fost prezente şi două vanuri mari Opel Zafira e-Life M şi Mercedes EQV. Pentru electromobilul Opel, viteza de 130 km/h e maximă, aşa că bateria se epuizează rapid, maşina reuşind să parcurgă doar 250 km cu un plin. Mercedes EQV a parcurs un pic mai mult — 273 km, însă cifra e mai departe de autonomia promisă oficial, de până la 465 km în regim extraurban.
Kia e-Soul a parcurs 280 km, faţă de 391 km promişi oficial. Hyundai Ioniq 5 cu tracţiune integrală şi 305 CP la activ a reuşit să parcurgă 290 km, dar acest model are avantajul că se încarcă la prize rapide cu până la 350 kW, ceea ce îl poate face să-şi încarce bateria de la 10 la 80% în numai 18 minute.
Kia EV6 are aceeaşi capacitate de încărcare de până la 350 kW şi a reuşit să parcurgă 305 km la viteză de autostradă.
Skoda Enyaq cedează în faţa concurenţilor coreeni la viteză de încărcare, putând accepta doar până la 125 kW, iar autonomia pe autostradă a versiunii Enyaq iV80 a fost de 316 km, faţă de cei 533 km promişi de datele oficiale WLTP. Cu o diferenţă atât de mare, cei de la AutoBild s-au declarat dezamăgiţi şi au menţionat că n-o recomandă pentru călătorii lungi rapide.
Fratele de platformă, VW ID.4 în versiune sportivă GTX, are aceeaşi problemă cu încărcare de până la 125 kW, iar autonomia nu a fost foarte departe — 332 km pe autostradă. Prin urmare, recomandarea e cam aceeaşi.
Porsche Taycan 4S poate fi încărcat cu până la 270 kW şi e mult mai avansat tehnologic. Porsche promite o autonomie de 365 km pentru acest model, iar în viaţa reală pe autostradă a parcurs 352 km, deci o diferenţă foarte mică.
Fratele de platformă, Audi RS e-tron GT, a parcurs cu 2 km mai mult decât Porsche, până la 367 km. Din nou, nu foarte departe de cifrele promise teoretic.
Exact aceeaşi distanţă de 367 km a parcurs-o şi Ford Mach-E GT. Viteza de încărcare de 150 kW, iar preţul raportat la aceste date tehnice e imbatabil, zic germanii, de doar 63,700 euro.
În fine, BMW iX xDrive50i a fost unul din doar două modele care au trecut de 400 km la viteze de autostradă. A făcut 434 km, având şi capacitate de încărcare de 195 kW.
Şi ultimul model, care a parcurs cea mai mare distanţă, e Mercedes EQS 580 4MATIC, cu bateria sa uriaşă de 108 kWh, doar ea cântărind aproape 700 kg. Maşina a putut parcurge 444 km la viteză de autostradă. Dar tot e foarte departe de autonomia de 720 km promisă în ciclu WLTP. Deci, tot mai aproape au fost americanii de la agenţia EPA, când l-au certificat doar cu 547 km autonomie.
Dar în toată ecuaţia testului german lipseşte orice model Tesla, or un asemenea test pur şi simplu nu putea fi făcut fără Tesla, care a depăşit în prezent cu Model 3 vânzările tuturor modelelor germane. Germanii nu menţionează nimic, însă, despre absenţa modelelor Tesla din testul lor.
1
39,874
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!