Tatra a produs de curând cel mai lung camion din istoria sa, care are 25 metri lungime, 7 axe şi motor V8 răcit cu aer

25 Decembrie 2021, 15:32
Ilie Toma
Cehii de la Tatra au produs de curând cel mai lung camion din istoria lor de peste 170 de ani, într-un singur exemplar, la comanda specială a unei alte companii din Cehia, producătoare de tije filetate. Astfel, camionul celor de la Tatra e unic în lume prin ingineria sa special adaptată, dar şi prin capacităţile de transportare.
Necesitatea creării acestui camion a venit de la compania cehă Liberty Ostrava, parte a unui grup industrial internaţional. Acel grup a decis să mute o parte din producţia sa din Luxemburg în Cehia, unde Libery Ostrawa mai are alte facilităţi de producţie, iar astfel noul lor proces de fabricaţie presupune că după turnarea tijelor uriaşe, acestea vor trebui transportate în noua locaţie alăturată pentru procesare şi filetare.
Respectiv, va fi nevoie de un camion, care să poată transporta aceste obiecte metalice cilindrice mari, care ajung să măsoare până la 24.2 metri lungime. Un camion obişnuit nu ar fi fost potrivit, or, încărcăturile standard presupun de obicei lungimi de până la 13.7 metri. Transportarea produsului finit se va face pe cale ferată ulterior, sau prin transporturi agabaritice către clienţii finali, însă pentru un transport permanent între cele două locaţii interne ale uzinei era nevoie de un camion cu totul special pentru compania din Cehia. Şi pentru că tot în Cehia există legendarul producător de camioane Tatra, era firesc ca prima solicitare să meargă către conaţionalii de acolo.

Iar inginerii de la Tatra, în cooptare cu dealerul local care va deservi camionul, au proiectat rapid un camion adaptat acestor solicitări specifice. Cei de la Tatra au proiectat iniţial un şasiu alungit, pe baza celui folosit în prezent pe camioanele tactice speciale şi militare Tartra Force, având acelaşi tub central legendar în scheletul său. S-a ales apoi o formulă de 7 punţi, cu tracţiune pe primele 4 punţi, ceea ce face ca acest camion să fie unul 14x8. De asemenea, primele 2 punţi şi ultimele 3 punţi din spate sunt viratoare, pentru a se putea asigura o manevrabilitate mai mare în spaţii restrânse.
Punţile sunt propulsate de un motor V8 diesel de origine Tatra, care are 408 CP şi care e unul răcit cu aer, fiind o ipostază a singurului motor V8 răcit cu aer care se mai produce în zilele noastre în lume, despre care vorbeam într-un articol recent, dedicat acestui motor. În acest caz, propulsorul a fost cuplat la o transmisie automată de origine Allison.
Cabina a fost adaptată de la camioanele militare Tatra din seria Force şi are înălţime redusă, pentru a face faţă compartimentului uriaş de încărcare, ce trece şi deasupra sa. Lungimea totală a camionului este de 25.3 metri lungime şi el e conform cerinţelor pentru călătoriile pe drumurile publice, însă compania îl va utiliza în mare parte pentru transportul între cele două facilităţi de producţie învecinate ale sale.
Aşadar, pentru Tatra acest nou camion e o mândrie inginerească, fiind unul din acele cazuri când o uzină din fostul bloc estic al Europei, salvată de la faliment, demonstrează că poate reînvia şi crea noi camioane superbe, revigorând producţia sa şi revenind cu paşi înceţi dar siguri, la gloria de altă dată.
0
28,453
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!