Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Volvo, Scania, Mercedes, MAN şi Renault îşi unesc forţele pentru a crea o reţea europeană de prize electrice pentru camioane mari

17 Decembrie 2021 - 10:58
Redacţia PiataAuto.md
Oricât ar aştepta industriile ca statul să se ocupe de infrastructură, iniţiativele private funcţionează cel mai bine şi mai rapid de mult ori. Aşa a fost şi în cazul IONITY — o companie deţinută de mai mulţi producători auto prin care s-a implementat un nou standard de prize rapide, iar acestea la rândul lor au impulsionat o dezvoltată mai amplă din partea altor actori şi din partea statelor europene. Acum acelaşi lucru e pe cale să se întâmple şi în infrastructura de prize dedicate camioanelor mari.
Mai mulţi producători de camioane au lansat deja modele electrice de serie, dar în mare parte acestea sunt destinate livrărilor regionale sau chiar urbane, companiile operatoare mizând pe încărcarea lor pe timp de noapte, în propriile spaţii de parcare.
Lansarea camioanelor mari electrice, cu rol de cap tractor, ar fi posibilă din punct de vedere tehnologic, dar în viaţa reală exploatarea lor încă e foarte dificilă şi lipsită de practicism. Teoretic, camioanele ar putea folosi şi prizele electrice dedicate automobilelor, întrucât folosesc acelaşi port CCS şi au nevoie de până la 350 kW putere, unica diferenţă făcând-o necesitatea unui voltaj înalt, de până la 500-750 volţi. Însă prizele noi fast-charge pentru automobile oferă deja aceşti parametri. Problema e în limitarea spaţiului fizic din jurul staţiilor, unde un camion mare, cu remorcă, pur şi simplu nu încape de cele mai multe ori. Iar astfel planificările de rute lungi devin riscante şi problematice.
Acum trei mari companii producătoare de camioane şi-au unit forţele pentru a fonda împreună o companie, rolul căreia va fi să creeze o reţea de staţii electrice de înaltă capacitate, destinate anume camioanelor electrice. Cei trei mari producători sunt Daimler Trucks — deţinător al mărcilor Mercedes-Benz şi Fuso — Volvo Trucks — deţinător al mărcilor de camioane Volvo şi Renault — şi Traton Group — deţinător al mărcilor Scania şi MAN, parte a grupului VW. Noua companie, în care cele trei companii vor deţine cote egale, va avea sediul oficial în Olanda şi un nume propriu, care nu este deocamdată anunţat. Compania nou creată va primi o investiţie de 500 milioane de euro de la cele trei companii fondatoare şi va începe să opereze din anul 2022, cu scopul de a instala 1,700 puncte de încărcare pe teritoriul Europei, în apropiere de autostrăzi şi puncte logistice importante.
Cu siguranţă aceste puncte de încărcare vor aduce o mare schimbare în comoditatea şi relevanţa transportului electric, dar cele trei companii atenţionează că doar iniţiativa lor nu va rezolva problema la nivel continental, fiind nevoie de cel puţin 15,000 de asemenea puncte la o etapă iniţială şi circa 50,000 puncte la o etapă mai avansată, după anul 2030.
Aşadar, se pare că până şi industria transportului ca camioane va migra încet spre mobilitate electrică, cu baterii. La ce cerere uriaşă de baterii va exista în următorii ani, singura problemă e să ne gândim, ca omenire, cum vom putea produce atât de multe baterii la nivel global.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter