BMW lansează un nou model M electric, iX M60, însă acesta oferă puterea maximă doar 10 secunde

5 Ianuarie 2022, 12:31
Ilie Toma
După ce acum câteva luni a lansat primul model electric cu emblemă M, i4 M50, BMW lansează acum şi SUV-ul electric iX M60, care va avea legendara literă M pe el şi care va oferi performanţe demne de divizia M. Cu un asterisc, însă: aceste performanţe ameţitoare maxime sunt oferite doar timp de 10 secunde consecutiv.
Motivul, deşi nu e anunţat direct în comunicatul celor de la BMW, e unul evident, şi se referă la cea mai mare provocare pentru bateriile electrice moderne, despre care vorbeam şi ieri în articolul cu Mercedes EQXX, de a fi capabile să asigure un flux constant major de energie. Motoarele electrice puternice nu sunt o problemă, adevărata provocare e să le poţi asigura fluxul de energie necesar din baterie.
Iar noul BMW iX M60 are motoare electrice extraordinar de puternice, ele însumând 619 CP, sau 455 kW! Judecând în termeni casnici, de exemplu, un fier de călcat are nevoie de o putere de 2.4-3.0 kW pentru a funcţiona. Deci, e ca şi cum bateria acestui BMW ar trebui să asigure alimentarea a peste 150 de fiere de călcat dintre cele mai puternice, sau 190 dintre cele mai obişnuite, simultan! Revenind la BMW iX M60 şi la maşinile electrice moderne în general, asemenea parametri sunt deja o normalitate la maşinile de top, unele modele precum Tesla Model S Plaid şi Rimac Nevera depăşindu-le cu mult, dar comparaţia de mai sus ajută la conştientizarea scării de parametri în care oscilează maşinile electrice moderne cu performanţă sporită.
Aşadar, ce se întâmplă după cele 10 secunde în care BMW iX livrează 619 CP? Puterea scade la 397 kW, sau 539 CP. Iar aceşti 539 CP sunt deja disponibili constant. Respectiv, limitarea pentru 10 secunde s-a făcut cu siguranţă din motive de fiabilitate şi durabilitate în timp, evitându-se supraîncărcarea bateriei, şi apoi, în cele 10 secunde BMW iX ajunge deja la o viteză ameţitoare. De fapt, are nevoie de doar 3.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Şi pentru că e un BMW M, noul iX M60 poate atinge viteza maximă de 250 km/h, nefiind limitat nici la 180, nici pe la 235, cum se întâmplă cu alte electromobile.
Apropo, autonomia noului model BMW, în ciclul WLTP, constituie 566 km, dar, fireşte, acel ciclu oficial presupune să nu conduci acest SUV într-un stil tipic modelelor BMW M. Consumul mediu va oscila între 21.7 şi 24.7 kWh/100 km, iar asta înseamnă că SUV-ul electric face uz de o baterie de circa 125-130 kWh utilizabili. Capacitatea exactă a bateriei nu este deocamdată anunţată.
0
1,194
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!