Brabus a lansat un G-Class pick-up mai lung decât S-Class Long, cu suspensie nouă şi cu 49 cm gardă la sol

20 Ianuarie 2022, 16:02
Ilie Toma
Pentru că Mercedes încă n-a lansat o caroserie pick-up pentru actualul G-Class, fie ea şi în ediţie limitată, cei de la Brabus au făcut-o. Prima lor încercare de a crea un pick-up G-Class a fost făcută câteva luni în urmă, însă azi au lansat o versiune îmbunătăţită, cu suspensie absolut nouă şi o gardă la sol uriaşă, cu multe accesorii adiţionale şi cu 800 CP sub capotă, pe care au decis s-o vopsească integral în negru, cu mici accente roşii. Atât de negru, încât şi-au numit creaţia Brabus 800 Adventure XLP Superblack.
În primul rând, noul pick-up Brabus e simţitor mai lung decât G-Class-ul obişnuit de serie, măsurând tocmai 5.31 metri lungime, ceea ce-l face mai lung chiar decât un S-Class W223 cu ampatament mărit, care are 5.28 metri lungime. Pick-up-ul G-Class al celor de la Brabus este, astfel, cu 69 cm mai lung decât G-ul original, având totodată şi un ampatament cu 50 cm mai lung. Deci, efectiv, cei de la Brabus au reconstruit caroseria şi structura acestei maşini, alungind-o aşa cum puţine ateliere de tuning ar îndrăzni să mai facă în zilele noastre, când aproape toţi de rezumă la chip-tuning de soft şi nişte elemente aerodinamice lipite pe caroserie.
Cei de la Brabus au vrut să ridice la maxim garda la sol, în stilul a ceea ce se făcea cândva pe versiunile speciale, „la pătrat”. Aşa că acum G-Class are o gardă mai mult decât dublă, de 49 cm, deci aproape jumătate de metru. Desigur, una cu asta nu se putea face doar cu nişte arcuri mai mari. A fost nevoie de reconceperea întregi suspensii, în spate păstrându-se axul rigid, iar în faţă — suspensia independentă. S-a păstrat ideea de bază, însă toate braţele au fost redesenate şi sunt tăiate dintr-o bucată integră de metal fiecare, aşa cum se făcea foarte demult la bolizii destinaţi pentru motorsportul de performanţă în unele cazuri. Să vezi în zilele noastre un atelier de tuning făcând asta, e ceva mai mult decât admirabil!
Şi oarecum e de înţeles, pentru că toate aceste abilităţi sofisticate ale celor de la Brabus sunt acum posibile datorită unor utilaje sofisticate şi tehnologii de tăiere şi lucru la piese, caroserii şi interioare, pe care Brabus le-a dezvoltat în ultimii ani datorită diviziei sale navale Brabus Marine şi a celei destinate restaurării maşinilor clasice, Brabus Classics.
Revenind la G-Class-ul de azi, acesta are şi troliu în faţă, şi anvelope de offroad, şi lumini adiţionale, şi bare adiţionale în benă, unde-şi ţine şi roata de rezervă. Nu s-a trecut şi fără un sistem de eşapament absolut nou, ori, performanţa acestui pick-up trebuia accenturată.
Sub capotă e acelaşi motor V8 de 4.0 litri, trecut prin tratamentul Brabus ce-i garantează o putere de 800 CP şi un cuplu de 1,000 Nm. Motorul are arborele cotit modificat şi toate piesele ce contactează cu el sunt la fel modificate, din materiale ranforsate, pentru a face faţă puterii, iar turbina e una mai mare decât cea standard.
Toate astea au făcut ca acest Brabus 800 Adventure XLP Superblack să poată accelera de la 0 la 100 km/h în numai 4.8 secunde, în pofida faptului că a ajuns să cântărească aproape 3 tone la gol — 2,936 kg dacă e să fim mai exacţi. Deci, o cărămidă de 3 tone e pur şi simplu catapultată în 4.8 secunde de pe loc până la o viteză de 100 km/h!
Din cauza centrului de greutate mai mare, cei de la Brabus i-au limitat viteza maximă la 210 km/h. Şi astea fiind spuse, ar trebui să menţionăm şi cât costă pick-up-ul ăsta negru şi demenţial, nu? Ei bine, în Germania preţul lui porneşte de la 725,900 euro, cu tva inclus. La cât de multe modificări s-au făcut în el, probabil preţul e unul şi justificat, în acea lume cosmică în care îşi poziţionează cei de la Brabus asemenea creaţii.
0
3,642
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!