Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Dacia nu mai este cea mai vândută marcă printre maşinile noi din Moldova: cine şi cât a vândut în anul 2021

25 Ianuarie 2022 - 11:40
Redacţia PiataAuto.md
Anul 2021 a adus cele mai radicale schimbări în vânzările de automobile noi în Republica Moldova, liderii tradiţionali schimbându-se, poziţiile care păreau de neclintit spulberându-se, iar alte noi mărci obţinând cifre nesperate anterior. Totul a fost influenţat şi de criza semiconductoarelor, asta generând lipsă de stocuri pentru multe mărci, dar şi de schimbări de preferinţe, preţuri majorate pentru multe modele mărci sau modele, precum şi o schimbare generală a pieţei.
Per total, s-au vândut 6,818 automobile noi în Moldova, ceea ce înseamnă o creştere de 30.8% faţă de 2020, când s-au vândut 5,212 automobile, însă înseamnă totodată abia o revenire la nivelul anului 2019, când s-au vândut 6,829 automobile.

Marea schimbare neaşteptată vine în vârful clasamentului. După mai mult de 10 ani de dominaţie continuă, Dacia nu mai este cea mai vândută marcă de automobile noi în Moldova, trecând pe locul 2, cu 991 automobile vândute în 2021, faţă de 887 în 2020 şi 1,358 în 2019. E curios că modelul Logan şi-a pierdut foarte mult din cifrele de vânzări de altă dată, ajungând la doar 291 unităţi vândute. În schimb, Duster e de departe cel mai popular model Dacia, cu 456 unităţi vândute.
Locul 1 în anul 2021 a fost ocupat de Toyota, care a reuşit să vândă un număr incredibil de 1,123 de automobile pe parcursul anului, cu 59% mai mult decât în 2020 şi cu 69% mai mult decât în 2019. Un rol mare aici l-au jucat prezenţa maşinilor în stoc, dar şi popularitatea excepţională a modelului Toyota RAV4, inclusiv cu propulsie hibridă, care s-a vândut în 530 de exemplare, deci aproape jumătate din vânzări. Toyota are performanţe notabile în mai multe segmente, însă — Yaris s-a vândut în 33 exemplare, inclusiv datorită noii versiuni hibride, Corolla în 111 exemplare, din nou inclusiv datorită modelului hibrid, Camry în 96 exemplare, C-HR în 99 unităţi, Highlander în 88, iar Land Cruiser în 60 de exemplare. Concluzia creşterii mărcii Toyota e inevitabil în stocuri şi propulsie hibridă, care a devenit cu adevărat apreciată de cumpărătorii din Moldova.
Locul 3 e ocupat paradoxal de Kia, cu 686 automobile vândute, stocurile fiind şi aici un factor important. Kia Sportage e modelul dominant, cu 464 automobile vândute, depăşind până şi Duster la vânzări.
Abia pe locul 4 vine Skoda, afectată grav de lipsa de stocuri la uzinele din Cehia. Marca cehă s-a confruntat cu situaţia cererii mari pentru maşinile sale, dar i-a fost imposibil să livreze atât cât ar fi dorit cumpărătorii, motiv din care a şi înregistrat scăderi de 7.1% faţă de 2020 şi 25.4% faţă de 2019, până la 654 unităţi. De asemenea, lipsa de modele mai accesibile din gamă şi-a spus şi ea cuvântul.
Pe locul 5 s-a situat Hyundai, cu 420 de unităţi vândute, în creştere cu 43% faţă de 2020, însă încă departe de a fi revenit la nivelul anului 2019. Şi aici SUV-ul Hyundai Tucson este modelul cel mai important, cu 241 de unităţi din cele 420 totale.
Locul 6 e ocupat de Suzuki, cu 382 de automobile, marca niponă reuşind să crească şi faţă de 2020, şi faţă de 2019. Două dintre SUV-urile sale cuantifică cea mai mare parte a vânzărilor — Vitara cu 233 unităţi şi S-Cross, cu 125 unităţi, deci împreună fac 358 din 382.

Renault se clasează pe locul 7, cu 304 unităţi vândute, marca franceză reuşind să crească faţă de 2020, dar abia revenindu-şi la nivelul anului 2019. Kadjar cuantifică 129 de unităţi, alte 75 revenindu-i lui Megane. E interesant că Renault a reuşit să vândă şi 13 exemplare ale electricei Zoe.
Mercedes-Benz e prima marcă germană din top, însă, dacă înainte ocupa poziţiile 5-6, acum a coborât pe 8, iar vânzările au scăzut simţitor. În 2021 s-au vândut 228 exemplare, în scădere cu 14% faţă de 2020 şi în scădere uriaşă de aproape 30% faţă de 2019. De fapt, vânzările Mercedes în Moldova au scăzut atât de mult, încât pentru prima dată după mai mult de un deceniu încoace, vânzările BMW aproape că s-au echivalat.
BMW este, aşadar, foarte aproape de Mercedes, cu 215 maşini noi vândute, la doar 13 maşini distanţă. Însă BMW a crescut semnificativ, cu 20% faţă de 2020 şi cu 9% faţă de 2019. Dacă lucrurile continuă în acelaşi ritm, în 2022 vom avea un nou lider la capitolul premium în Moldova, BMW.
Pe locul 10 e o altă marcă surpriză — Haval. E o marcă din China, ce vine în special SUV-uri, chiar dacă majoritatea sunt doar cu tracţiune faţă, dar iată că în 2021 această marcă a reuşit să intre în top 10, cu 191 exemplare vândute. Modelul H6 are 74 unităţi vândute, şi se pare că în statistica totală au intrat şi mai multe subbrand-uri ale mărcii chineze, deci a discutabil dacă poziţia 10 e una corect atribuită sau nu.
Următoarele mărci le trecem în revistă mai rapid, însă şi în topul mai departe sunt foarte multe surprize. Volvo a înregistrat un salt admirabil până pe locul 11, crescând cu 35.9% faţă de 2020 şi 8.7% faţă de 2019. Iar asta demonstrează că şi tabloul cumpărătorilor de maşini premium în Moldova se schimbă. Ford a scăzut atât faţă de 2020, cât şi faţă de 2019, fiind pe locul 12. Nissan, de pe 13 a crescut, iar creşteri neaşteptate le-au înregistrat ocupantele locurilor 14 şi 15, Peugeot şi Mitsubishi.

Pe locul 16 e un alt fenomen neaşteptat, care s-a produs pe neobservate. Lada a revenit în joc, marcând 107 maşini vândute, faţă de doar 29 în 2020. Din cele 107 maşini, 84 sunt Largus, adică vechea Dacia Logan MCV cu emblemă Lada.
Land Rover a scăzut în vânzări, atât faţă de 2020, cât şi faţă de 2019, poziţionându-se pe locul 17. E urmat de Mazda, care a crescut faţă de 2020, dar încă n-a egalat anul 2019. La mazda e de asemenea remarcabil faptul că a reuşit să vândă 12 exemplare ale electricei Mazda MX-30. Porsche a scăzut, de asemenea, atât faţă de 2020, cât şi faţă de 2019. Pe locul 20 se clasează Lexus. Şi abia pe locul 21 vine marca germană VW, care e în top 5 în alte ţări. Doar 73 de unităţi VW s-au vândut pe parcursul unui an. Audi e şi mai grav, pe locul 26, cu 33 de unităţi, distribuitorul fiind acelaşi pentru ambele mărci.

Un ultim fapt curios e Tesla, cu 11 maşini vândute, deşi nu avem o reprezentanţă oficială. Nouă dintre aceste 11 sunt Tesla Model 3, iar asta a făcut ca modelul să fie cel mai vândut în segmentul său în Moldova, depăşind Mercedes-Benz C-Class şi BMW Seria 3. C-Class W206 au fost înmatriculate doar 2, se pare, dar din ele a fost efectiv vândut doar 1.
Vezi mai jos şi un tabel cu principalele statistici de vânzări de maşini noi în Moldova în 2021.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter