De pe vremea când şi S-Class-urile rezistau în Africa: un Mercedes W126 Safari, scos la vânzare în Spania

12 Ianuarie 2022, 21:11
Ilie Toma
Au existat timpuri când, pentru a te aventura în expediţii de offroad, nu era obligatoriu să ai SUV-uri mari şi luxoase, mai ales că acestea nici nu prea existau. Puteai la fel de bine să mergi cu sedanul tău obişnuit, mai ales că gărzile la sol ale acelor maşini erau mai mari decât ale SUV-urilor din zilele noastre. Dar răsfăţul suprem în offroad, în multe regiuni, însemna să poţi merge cu o limuzină Mercedes-Benz în asemenea aventuri.
Sedanurile mărcii germane erau renumite pentru suspensii moi, cu capacitate de absorbţie superbă, care puteau oferi confort şi pe teren foarte denivelat. Pe lângă asta, erau şi indestructibile, aşa că acele maşini rezistau cu dârzenie până şi zdruncinăturilor africane. Aşa s-a ajuns ca Mercedes W123 să fie folosit în multe ţări din Africa atât în oraşe, cât şi în afara lor. Iar dacă îţi doreai luxul suprem, te puteai încumeta şi la ditamai S-Class, în generaţie W126.
Apăruseră şi competiţii unde uneori apăreau asemenea maşini, iar cei mai profesionişti le ridicau un pic mai mult garda la sol şi le montau nişte scuturi de protecţie dedesubt. Adeseori asemenea maşini se foloseau şi pentru escapade de safari prin savane. Terenul de offroad nu era foarte provocator, aşa că aceste Mercedesuri de descurcau de minune. Chiar şi în zilele noastre, în unele ţări africane, se mai folosesc Mercedesuri clasice pentru safari.
Aşadar, maşina despre care vorbim azi e tocmai un asemenea Mercedes-Benz S-Class W126, din Spania, fabricat în 1985 şi modificat în stil Safari. Are roţi mai mari decât cele obişnuite, gardă la sol un pic mai mare, dar fără exagerări o bară de fier suplimentară în faţă şi nişte bare cu rol de scut, plus alte scuturi de protecţie dedesubt. Nu lipsesc şi mici inscripţii discrete, dar ambele uşi laterale sunt curate, deşi par prea pustii în raport cu decorurile de pe aripi, semn că, cel mai probabil, de pe uşi au fost dezlipite abţibilduri mai mari înainte de vânzare.
E curios că maşina asta a aparţinut şi aparţine aceluiaşi proprietar spaniol din 1985 încoace şi acesta declară cât se poate de onest, că a participat cu ea în tot soiul de raliuri şi expediţii safari. Ştim, după aspectul său estetic, am fi fost gata cu toţii să auzim că a stat 37 de ani în aşteptare într-un garaj curat şi aerisit al unui bătrânel grijuliu, dar n-a fost deloc aşa! Mercedesul ăsta a văzut şi savane, şi deşert, şi drumuri spaniole, şi prundiş şi pământ african! Prin urmare, vine cu o istorie bogată, unică, şi cu multe fotografii drept amintire, iar tocmai această istorie unică îl face pasibil imediat de import drept maşină istorică, inclusiv în ţara noastră!
Şi pentru că n-a stat să trândăvească prin garajele de bătrânei, pe care să-i ducă doar duminica prin cartier, Mercedesul ăsta a văzut şi ceva kilometri la viaţa sa. Are aproape 295,000 km parcurşi.
Dar, în ciuda acestui parcurs mare, maşina arată foarte demn, inclusiv habitaclul fiind într-o stare mai mult decât decentă.
Ah, da, s-ar putea să ne ducă în eroare inscripţia 500 SEL de pe capota spate, dar ea e doar un decor neconform. De fapt, exemplarul ăsta e un 280 SE, cu motor cu 6 cilindri în linie, de 2.8 litri, cu numele de cod M110, care livra 185 CP şi 240 Nm.
E evident, deci, că istoria acestei maşini din Spania a fost lungă, pestriţată, dar plină de aventuri. Şi e firesc că proprietarul său a împrospătat-o vizual înainte de a o înmâna pentru vânzare, că doar nu s-o fi întors ea din Africa aşa lucioasă. Dar atracţia acestui exemplar e tocmai istoria sa bogată şi condimentată, care întruchipează o parte mai puţin cunoscută a acestor Mercedesuri în acea parte lumii. Cât costă acest exemplar din Spania? Nici prea mult, nici prea puţin, numai bine cât să-şi merite banii, dar nici să nu ne sperie ireversibil. Se cer 11,900 euro pe el. Şi vine cu totul la pachet, inclusiv roţile de rezervă şi istoria sa uriaşă.
1
3,171
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!