Un superb BMW M3 CS E46, căruia i-au trebuit doar 15 ani pentru a deveni de colecţie, scos la vânzare în Franţa

19 Ianuarie 2022, 21:53
Ilie Toma
Unele modele încep a se matura într-un statut de rarităţi tot mai căutate cam pe atunci când împlinesc 30 de ani, şi se pricopsesc cu o recunoaştere completă pe la 40 de ani de când s-au produs. Dar, în zilele noastre, când tot mai puţine maşini curente sunt create cu pasiune suficient de mare, încât să aibă şanse de a deveni de colecţie, maşinile mai de demult au început a deveni căutate de pasionaţi şi colecţionari mult mai devreme, uneori chiar imediat după ce au ieşit din producţie. Acest BMW M3 superb încă pare proaspăt pentru unii, produs parcă mai ieri, dar de fapt, gata, deja e o bijuterie vânată de colecţionari.
E un BMW M3 Coupe, fabricat în 2006, şi e într-o ediţie specială, numită CS în cele mai multe ţări ale lumii, sau Pack Competion în Franţa. De fapt, ediţia specială însemna un set de dotări şi elemente vizuale distinctive, vândute la un preţ de circa 5,000 euro peste un M3 standard şi doar coupe-urile putea primi această ediţie, nu şi decapotabilele, or, M3 E46 s-a produs numai în caroserie coupe şi cabrio, fără a avea vreun sedan. La drept vorbind, îl putem trata la fel de bine ca un BMW M3 ME46 un pic mai dotat, pentru că performanţa motorului e exact aceeaşi.
Sub capotă, aşadar, era legendarul motor BMW cu numele de cod S54, cu 6 cilindri în linie şi o capacitate cilindrică de 3.2 litri. Era renumit pentru faptul că putea fi turat uşor până la 8,000 rpm, abia acolo începând linia roşie! Mai era renumit şi pentru faptul că puterea sa standard de 343 CP putea fi uşor adusă la 360 CP dacă se modifica un pic admisia.
Maşina despre care vorbim azi, însă, a rămas fidelă interpretării originale şi are aceeaşi 343 CP din uzină. A fost livrată nouă în Germania şi a fost exploatată din prima zi ca un automobil auxiliar, pentru ieşirile rare, dar plăcute, fapt care l-a şi făcut să-şi adune kilometrii pe bord foarte încet.
Da, maşina asta, la aproape 16 ani de la fabricare, are doar 35,000 km pe odometru său, documentaţi cu sfinţenie de primul său proprietar german, până acesta i-a vândut-o francezului care a importat-o în Franţa şi o revinde acum. Chiar dacă parcurgea puţini kilometri, odată în 2-3 ani M3-ul mergea neapărat pentru vizite de mentenanţă la service, care i-au şi întipărit în istorie evoluţia parcursului său: 1,181 km în 2006, 13,245 km în 2009, 18,760 km în 2011, aproape 24 mii km în 2013, 26,900 km în 2015, şi 29,230 km în 2019. Iar acum, în 2022, odometrul acestui BMW indică doar 35,541 km!
Şi maşina asta musteşte a nou, cu o calitate extraordinară peste tot. Chiar şi micile detalii, precum pragurile, şezuturile scaunelor — toate par a unei maşini abia ieşite din showroom, nemaivorbind de starea mecanică a motorului, suspensiei, cutiei de viteze automatizate şi întregii maşini.
Apropo, chiar şi cu cutia automatizată, acest BMW M3 prindea prima sută în 5.2 secunde, iar viteza maximă era limitată la 250 km/h. Deci, deşi e deja un model clasic, căutaţi de colecţionari, performanţele sale sunt cât se poate de contemporane, iar fiorii — cât se poate de intenşi.
Iar astea fiind spuse, nici nu ai e de mirare că acest BMW M3 CS conservat atât de bine vreme de aproape 16 ani a ajuns să se vândă cu un preţ piperat de tot. Da, costă 60,000 euro exact.
Şi ăsta e doar începutul carierei sale de model de colecţie, deci preţul lui peste încă 15 ani are toate şansele de a fi triplu, sau chiar mai mult, dacă va fi păstrat cu la fel de mult entuziasm!
0
3,525
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!