Unul din cele mai rare modele Alpina produse vreodată, pe baza lui BMW E30, scos la vânzare cu preţ exorbitant, deşi are 170 mii km parcurşi

3 Ianuarie 2022, 20:21
Ilie Toma
Asemenea bijuterii nu se ofilesc niciodată, dacă sunt în mâinile potrivite şi sunt îngrijite. Aşa că şi atunci când sunt scoase la vânzare cu 170 mii km parcurşi, o cifră onorabilă de altfel, preţul e oricum exorbitant, iar colecţionarii din toată lumea dau buzna cu oferte în speranţa că maşina va nimeri în mâinile lor. Or, această Alpina despre care vorbim azi e unul din cele mai rare modele Alpina produse vreodată în toată istoria companiei germane.
E o Alpina B6 2.7, iar dacă vom căuta pur şi simplu în arhivele celor de la Alpina, nici nu vom găsi acest model. Secretul e în faptul că acest model a fost creat doar pentru Japonia, la insistenţa distribuitorului BMW şi Alpina de atunci din Japonia, numit Nicole. De fapt, Nicole e dealer oficial Alpina în Japonia din anul 1980 şi mai reprezintă Alpina şi azi în această ţară. Şi abia în 1986 cei de la Nicole au reuşit să convingă Alpina să creeze un model doar pentru ţara lor. Aşa a apărut acest model de Alpina B6 2.7, produs între anii 1987 şi 1990, bazat pe versiunile C2 2.7, iar această versiune, la rândul ei, cu care B6 2.7 împărţea acelaşi motor, avea şi ea o istorie interesantă.
Alpina avea un E30 C1 2.3/1 iniţial, care producea 170 CP, care era cel mai puternic E30, mai puternic decât 323i de serie, de 150 CP. Însă doar 20 de cai-putere diferenţă i-a forţat pe cei de la Alpina să se gândească la ceva mai mult, aşa că în scurt timp a apărut şi versiunea C1 2.5, cu 190 CP la activ. Între timp, însă, BMW a lansat versiunea 325i, cu 170 CP, iar astfel noul model Alpina s-a regăsit din nou la o diferenţă de doar 20 CP şi un preţ simţitor mai mare. Mai mult ca atât, între timp BMW a lansat şi M3 E30, cu 195 CP la activ, iar asta însemna că Alpina trebuia urgent să creeze ceva şi mai puternic. Aşa a apărut C2 2.7, cu motor de 2.7 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvolta 210 CP.
Iar exemplarul despre care vorbim azi, parte a modelului creat pentru Japonia B6 2.7, are sub capotă exact acelaşi motor de 2.7 litri şi 210 CP. Apropo, modelul japonez a ajuns a fi produs în numai 67 de exemplare în toată istoria sa de câţiva ani, ceea ce-l face unul din cele mai rare din istoria Alpina.
Maşina despre care vorbim azi a fost scoasă la vânzare de către o companie din Germania, însă vine direct din Japonia, acolo unde a fost vândută iniţial. Are 170,000 km parcurşi, dar totul funcţionează ireproşabil, după cum afirmă proprietarul său iar maşina nu a trecut prin nicio restaurare, fiind în condiţie absolut originală şi autentică.
Şi, pe lângă toate, această rară Alpina E30 din Japonia arată şi excelent de bine, atât la exterior, cât şi la interior.
Iar azi, în zilele noastre, până şi BMW-urile E30 standard au ajuns să urce vertiginos în preţ, nemaivorbind de motorizări mai speciale. Iar aici, fiind vorba de o Alpina, cu un motor atât de performant, mai performant decât M3-ul original, nici nu mai e de mirare că preţul cerut de vânzător e de 65,000 euro.
E limpede de ce. Pentru că o bijuterie superbă, demnă de toată admiraţia fanilor BMW şi Alpina. Şi pentru că asemenea bijuterii, cum spuneam la început, nu se ofilesc niciodată, iar de aici încolo, într-o lume cu maşini palide şi automatizate, bijuteriile astea mecanice pot doar urca în preţ, tot mai mult şi mai mult.
0
3,432
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!