Volkswagen a scos din producţie sedanul Passat, iar acesta nu va mai avea un succesor direct

10 Ianuarie 2022, 10:57
Ilie Toma
Unul din cele mai legendare modele ale lumii auto, renumitul VW Passat, produs din anul 1973 încoace, pleacă în istorie ireversibil, fără a i se pregăti un înlocuitor direct, locul lui urmând a fi ocupat în viitor de un model electric. VW a confirmat că a scos din producţie sedanul Passat încă înainte de sărbătorile de Crăciun, iar producţia lui nu va mai fi reluată.
Acum un an, VW a retras modelul Passat de pe piaţa SUA, din cauza cererii slabe, iar acum retragerea are loc şi la nivel global, doar China mai rămânând să vândă un model cu nume Passat, dar care diferă la nivel tehnic. În acelaşi timp, Volkswagen va păstra în producţie pentru minim un an modelul break, Passat Variant, dar şi break-ul cu capacităţi sportive de trecere, Passat Alltrack. Amatorii de sedanuri de această talie sunt sfătuiţi de cei de la VW să opteze pentru Arteon, un model bazat pe aceeaşi platformă ca şi Passat, dar un pic mai mare şi cu accente mai luxoase, fiind şi simţitor mai scump.
Foto: VW Passsat Alltrack

Versiunile Passat Variant şi Alltrack, însă, vor fi produse aproximativ până la începutul anului 2023, după care şi acestea ar urma să fie scoase din producţie, fără vreun înlocuitor. Arteon ar putea acea un succesor care să ocupe parţial nişa, dar germanii indică asupra unui viitor sedan şi break electric, numit Aero B şi bazat pe aceeaşi platformă cu ID.4, care va fi servit pieţei drept un înlocuitor al lui Passat.
Care sunt motivele, din care germanii renunţă la un model legendă din gama lor? Sunt câteva, de fapt. Per total, cererea pentru sedanuri de această talie a scăzut, fiind parţial diminuată de SUV-uri, dar parţial şi de modele electrice, precum Tesla Model 3, or, la cât a ajuns să coste un Passat bine echipat în UE, de multe ori preţul modelului comparabil în dimensiuni de la Tesla e foarte apropiat. Totodată, lansarea de către VW a modelului Arteon, care are o poziţionare mai premium, dar are aceleaşi dimensiuni, l-a canibalizat pe Passat, luând din clienţii ce ar fi preferat versiuni mai bine echipate de Passat. Şi atât timp cât există Arteon, iar lumea auto operează cu un deficit de maşini şi o cerere mai mare decât oferta, e mai profitabil să se împingă clienţii către o achiziţie mai premium, decât un Passat obişnuit. Şi, în fine, în condiţiile actuale ale industriei, când producătorii cheltuie miliarde pe dezvoltarea de noi modele electrice şi aproape deloc pentru cele cu ardere internă, modelul actual, lansat în 2014, e învechit moral deja, iar altul nou n-ar fi adus nimic decât un design nou, or, VW nu are motoare noi sau tehnologii revoluţionare pentru acest segment. Aşa că s-a ajuns la sacrificarea a unei componente esenţiale din însăşi istoria şi identitatea mărcii Volkswagen.
0
3,251
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!