Accident între două camioane în satul Ecaterinovca, din cauza că unuia din ele i-ar fi cedat frânele. Cum pot ceda frânele unui camion modern?

10 Februarie 2022, 08:57
Redacţia PiataAuto.md
Un accident grav s-a produs ieri spre seară în satul Ecaterinovca din raionul Cimişlia, pe traseul E584/R3 ce trece prin această localitate. Un camion DAF a lovit cu putere un alt camion din spate, iar cabina DAF-ului s-a deformat cu putere, rupându-se efectiv.
Din fericire, cea mai mare parte a loviturii a venit pe partea dreaptă a cabinei, iar astfel şoferul din DAF a scăpat nevătămat. Este de neînţeles, însă, modul în care s-a dezintegrat cabina, de parcă ar fi fost făcută din plastic sau fibră de sticlă, nu din oţel de uzină, cu zone de deformare şi absorbţie a impactului, prevăzute în mod normal. Şi mai multe semne de întrebare, însă, ridică motivul producerii acestui accident.
Ofiţerul de presă al inspectoratului de poliţie Cimişlia, Cristina Vicol, ne-a comunicat că frâna camionul DAF a cedat din mers, motiv din care acesta a şi lovit din plin camionul din faţa sa. Dar cum pot ceda, de fapt, frânele pur şi simplu la camioanele moderne?
Adevărul e că, statistic vorbind, şansele ca un sistem de frânare să cedeze pur şi simplu din motive obiective la un camion modern sunt aproape nule. Aici nu e un traseu de coborâre lungă, ca să putem vorbi de supraîncălzire — din Hânceşti până în Cimişlia şi mai departe e relief de câmpie, cu drum drept aproape în totalitate. De cele mai multe ori, aşadar, cedarea frânelor vine în urma mentenanţei periculos de proaste a sistemului de frânare — plăcuţe schimbate peste orice termen, discuri de frână roase uneori până când cad bucăţi de metal din ele sau acesta crapă, sistem hidraulic cu breşe, manipulări la sistemul de blocare automatizată de siguranţă a frânelor, etc. Numai zecile de cazuri raportate, de exemplu, de poliţia germană pe drumurile de acolo a camioanelor care ajung să circule şi internaţional, cu asemenea probleme, arată gravitatea acestei probleme. Iar pentru camioanele care ajung la sfârşitul ciclului lor de exploatare să circule preponderent în Moldova, intuim că problema ar putea fi şi mai gravă în multe cazuri — aici am vrea să ne spună mai multe şoferii de camioane din propria lor experienţă, ce cred ei. Prin urmare, cedarea sistemului de frânare a unui camion nu e o cauză obiectivă pe care o anunţăm şi gata, am finalizat anchetarea unui accident. Este un indiciu al unei exploatări neconforme de cele mai multe ori, periculoase, care poate duce la pierderi de vieţi omeneşti pe drumuri, iar cauza merge mult mai adânc.
Foto: Imagine a unui sistem de frânare neglijat în exploatare, de pe un camion descoperit de poliţia din Germania

Le-am dat toate aceste întrebări şi celor de la inspectoratul de poliţie Cimişlia. Aceştia nu ne-au putut spune nimic despre starea tehnică a camionului, însă au menţionat că vor dispune o expertiză tehnică, expertiză care în Moldova durează de obicei luni întregi.
0
5,987
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!