Acest Nissan din 1990 avea motor V6 şi mai multă tehnologie la interior decât multe modele din zilele noastre

7 Februarie 2022, 16:40
Redacţia PiataAuto.md
Unele maşini japoneze din anii 80 şi 90, privite azi, cu ochii prezentului, sunt pur şi simplu fascinante în nivelul de tehnologie şi inginerie care se regăsea la bord, iar asta e valabil nu doar pentru modele renumite, ci şi pentru unele modele mult mai puţin cunoscute şi mai bizare. Maşina de mai jos, de exemplu, e un Nissan Caravan Homy din 1990, care are atât de multă tehnologie la bord, încât ar putea da o lecţie multor modele din zilele noastre.
Vorbim despre generaţia cu numele de cod E24 a acestui van, considerată a patra la număr, care a debutat în anul 1986, adică acum 36 de ani şi pe care am descoperit-o la sugestia unui vizitator fidel. Era un van popular şi se vindea inclusiv în Europa, fiind popular mai ales în ţările nordice, scandinavii fiind cuceriţi de confortul său, durabilitatea exemplară şi echipările de la bord. Existau motorizări pe benzină şi diesel, dar, pentru că era atât de popular modelul, în 1988 Nissan a decis să lanseze şi o ipostază de top, numită Caravan Homy GT Limousine, care primise un motor V6 de 3.0 litri sub capotă! Da, 3.0, V6, pe un asemenea van compact!
Motorul era unul relaxat, aspirat natural, care producea 155 CP şi 247 Nm. Dar adevărata fascinaţie a acestei maşini, despre care vorbim azi, e tehnologia care fusese pusă pe ea, acum mai bine de 30 de ani! În primul rând, pe atunci maşina avea deja cadrane digitale de bord, cu ecrane mici, în stilul sistemelor auto japoneze de înaltă calitate, populare pe atunci în toată lumea!
Chiar şi turometrul era digital, fiind o scară gradată cu LED-uri care se aprindeau. Vitezometrul era electronic, cu cifre afişate pe bord. Iar maşina avea deja cruise control pe atunci.
Mai mult ca atât, maşina avea sistem de climatizare automat, bi-zonal! Da, acum peste 30 de ani, această maşină aparent banală din Japonia putea asigura confort climateric separat pasagerilor săi. Iar pe lângă asta, maşina mai avea două secţiuni răcite în planşa de bord, una pentru pasageri şi alta pentru şofer, unde puteau fi ţinute băuturile.
Acest Nissan mai avea draperii acţionate electric la interior, o trapă panoramică, un sistem audio de înaltă calitate, de origine Clarion, iar difuzoarele erau de asemenea dintre cele demne de o calitate pentru cei mai pretenţioşi melomani. Toate uşile aveau lacăt acţionat electronic, toate geamurile erau acţionate electric, iar habitaclul era acoperit cu tapiţerie de velur, combinată cu piele.
La bord erau 8 locuri, iar scaunele din mijloc putea fi rotite să privească în faţă sau în spate. Motorul era poziţionat frontal pe mijloc, dar datorită balansării excelente şi izolării bune, sunetul acesta nu ajungea aproape deloc în interior. Cam aşa poate arăta un vehicul cu aceeaşi poziţionare a motorului ca şi UAZ Buhanka, când se apucă japonezii să proiecteze unul, deci.
Acest Nissan Caravan Homy GT Limousine se mai făcuse remarcabil şi prin plăcere în condus, iar partea la fel de impresionantă e că modelul avea deja suspensie adaptivă, acum peste 30 de ani!
Iar la câte comenzi suplimentare de confort există pentru fiecare pasageri, maşina asta era un adevărat V-Class al timpului său, fiind chiar mult mai vizionară şi mai generoasă cu ocupanţii săi!
0
17,218
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!