Acesta e un Bentley magnific, creat în cinstea Trenului Albastru, care demonstrase că maşinile pot fi mai rapide decât trenurile franceze

22 Februarie 2022, 22:14
Ilie Toma
Înainte de a-i cunoaşte istoria, înainte de a-i cunoaşte ingineria, privind acest Bentley clasic pur şi simplu n-ai cum să nu exclami de fascinaţie pentru aspectul său! Cât de magnific puteau arăta până şi atunci aceste maşini, aparent mult mai limitate în design din cauza tehnicilor de producţie!
Maşina asta însă are o siluetă de fastback care inspiră viteză şi rapiditate până atunci şi când stă nemişcată, iar designul cu forme mai agresive pe care-l caută azi modelele din zilele noastre, ar putea lua lecţii de la proporţiile teribiliste ale acestui Bentley. Am putea spune fără să greşim că acest Bentley a fost una din cele mai frumoase maşini ale perioadei sale.
Dar ce model e acest Bentley, de fapt? Ei bine, ceea ce vedem aici e o recreaţie pe baza unui şasiu din 1953 a unui Bentley legendar din 6 1/2 Litre din 1930, sau Six Speed cum i se mai spunea. Maşina originală i-a aparţinut chiar şefului Bentley din acei ani, Woolf Barnato. În acei ani Bentley făcea nişte maşini magnifice, printre cele mai rapide şi puternice din lume, iar Woolf participase şi învinsese cu un Bentley la Le Mans în 1928 şi 1929. Da, erau timpuri când şeful unei companii ieşea direct pe circuit la Le Mans timp de 24 ore şi conducea ceea ce producea compania sa!
Ei bine, tot în aceiaşi ani trenurile franceze începuseră a fi renumite pentru viteza mare de deplasare, într-un soi de început al istoriei care a evoluat mai târziu în renumitele TGV-uri. Francezii se mândreau deja cu trenurile rapide, care mergeau strict după orar, şi te puteau duce cât ai clipi dintr-un oraş în altul. Atunci, la sfârşitul anilor 20, începuseră să apară idei de a merge să iei dimineaţa dejunul la Paris sau Lion, iar apoi cina sau prânzul pe Coasta de Azur.
În ianuarie 1930, britanicii de la Rover au anunţat că o maşină de-a lor a fost mai rapidă decât trenul francez, ajungând mai repede din Calais la nord până în Cannes la sud, parcurgând 1,210 km. În lipsa autostrăzilor din Franţa de azi, nu era o misiune uşoară. Ideea nu era nouă, dar nimănui nu-i reuşise anterior. Cei de la Rover, însă, reuşiseră să atingă o viteză de medie de 61 km/h şi să ajungă la destinaţie cu 20 minute înaintea trenului, într-o călătorie totală ce a durat aproape 20 de ore.
Rover i-a zădărât pe ceilalţi producători, iar în martie un Alvis a repetat cursa, ajungând cu 3 ore mai devreme decât trenul. Dar în martie 1930, în timp ce-şi lua cina în Carlton, şeful Bentley, Woolf Barnato, le-a spus celor cu care sta la masă că realizările celorlalţi nu sunt deloc impresionante pentru Bentley, or, pentru o maşină ca şi cea produsă de compania sa, era firesc să fie mai rapidă ca un tren. Aşa că Woolf le-a spus că va paria pe faptul că el poate ajunge nu doar în Calais, ci în Londra, cât timp trenului îi va lua să ajungă la Calais. Deci, efectiv, Bentley-ul său trebuia să fie atât de rapid, încât să obţină avantajul de a ajunge cu un avans considerabil în Calais, reuşind apoi să treacă şi Canalul Mânecii, apoi să ajungă şi până la Londra. Woolf a setat punctul final în clubul său preferat din Londra, pariind pe 100 lire.
A doua zi seară, la 17:45 în ziua de 13 martie 1930, Wollf, însoţit de un prieten cu care avea să schimbe postul de condus la volan, a ieşit din Cannes la aceeaşi oră când şi trenul spre Calais pleca din gară. După Lyon i-a prins o ploaie intensă. La 4 dimineaţa căutau cu disperare o staţie de alimentare. În partea centrală a Franţei se luptau cu ceaţa, apoi au avut o pană de anvelopă şi au folosit singura roată de rezervă. La 10:30 dimineaţa erau în portul Calais şi aşteptau îmbarcarea cu tot cu maşină spre Marea Britanie. La 15:20 îşi parcau maşina în parcarea clubului, cu 4 minute mai devreme decât a ajuns trenul în Calais. Misiune îndeplinită, deci, cu exact un asemenea Bentley, precum cel din imaginile acestui articol!
Era un Bentley cu 6 cilindri în linie şi motor de 6.5 litri, din care scotea 150 CP, iar asta i-a permis maşinii să fie extraordinar de rapidă prin Franţa. Autorităţile franceze s-au simţit umilite de această realizare a maşinii britanice şi i-au trimis lui Wollf o amendă usturătoare pentru curse pe drumurile publice, interzicându-i mărcii Bentley să participe în acel an la salonul auto de la Paris. Dar maşina cu care a fost realizată performanţa, a rămas în istorie, fiind poreclită Trenul Albastru.
Şi pentru că Trenul Albastru original a fost doar unul, ceilalţi pasionaţi au încercat să recreeze maşina glorioasă aducând alte exemplare la acelaşi design şi specificaţii, iar mulţi ajungeau să folosească mai apoi motorul de 8 cilindri al mărcii, lansat mai târziu. Exact asta e şi acest Bentley de azi, un exemplar creat de către un specialist renumit în lumea colecţionarilor, un atelier numit Racing Green, şi e făcut să recreeze cu fidelitate gloriosul Tren Albastru, folosind tot un motor de 8 cilindri în linie. Cu el, acest Bentley e şi mai rapid şi savuros, în lumea celor pasionaţi de această istorie spunându-se că acest model Bentley clasic e una din cele mai geniale şi plăcute de condus maşini din câte s-au produs vreodată în lume.
Şi uite că acum, acest exemplar superb e scos la vânzare în Germania. Preţul unui asemenea Bentley clasic nu putea fi decât uriaş. Costă 398,000 euro şi e clar că poate fi cumpărat doar de oameni cu multe zerouri în cont. Dar asta nu-l face mai puţin magnific, ba dimpotrivă, acest Bentley musteşte a istorie auto şi a glorie a unor timpuri în care se întâmplau lucruri incredibile. Şi dincolo de toate, e o maşină care arată pur şi simplu feroce, impozant, şi care aproape că te hipnotizează cu formele ei.
0
1,621
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!