Aston Martin lansează un SUV care pretinde a fi cel mai puternic din lume, dar are motor de Mercedes-AMG şi uită de versiunile Brabus

2 Februarie 2022, 11:39
Ilie Toma
Aston Martin a lansat cu mare fast noul său SUV, botezat DBX707, care ne este prezentat drept cel mai puternic SUV de lux din lume, prezumându-se, probabil, că e vorba doar de SUV-urile de serie, fără a le lua în considerare pe cele semnate de Brabus, de exemplu. Dar în cazul lui Aston Martin pretenţia pompoasă şi textele frumos înflorite ascund şi mai puţină consistenţă în ele, or, în esenţă, motorul de sub capota lui DBX707 e tot un motor de Mercedes-AMG, tunat un pic mai mult.
Da, de ceva vreme bună cei de la Aston Martin folosesc motorul V8 de 4.0 litri de la AMG pentru mai multe din modelele lor, chiar noi am testat un asemenea Aston acum câţiva ani. Aston mai are doar un V12 propriu, iar pentru V8 nu le-au mai ajuns bani să dezvolte unul nou, care să se conformeze normelor de emisii, aşa că a fost mai uşor să se preia unul de la Daimler.
Totodată, a trecut ceva timp şi de când Aston Martin a lansat SUV-ul „normal” DBX, primul SUV al mărcii britanice, în care producătorul îşi punea mari speranţe că va fi de un succes la fel de la mare cum e Urus pentru Lamborghini, de exemplu. Dar n-a fost să fie aşa, vânzările lui DBX sunt mult sub aşteptări. Aşa că era nevoie acum de ceva pompos, care să sune dominant, şi acest element nou a fost tocmai lansarea lui DBX707 acum. Dar, în esenţă, e absolut acelaşi SUV, cu nişte kit-uri aerodinamice în plus şi cu ceva mai multă putere în motor.
Motorul e acelaşi, însă, pentru că DBX-ul „normal” folosea până acum tot acelaşi V8 de 4.0 litri, de la Mercedes-AMG, doar că acesta dezvolta 550 CP şi 700 Nm.

Noul DBX vine cu 707 CP şi 900 Nm, iar cei de la Aston Martin ne povestesc în fraze frumoase cum echipa lor de ingineri au muncit la acest motor, punându-i turbine modificate şi făcându-i o calibrare „bespoke” pentru a-i creşte puterea. În esenţă, însă, e vorba de o reprogramare de soft, turbine mai mari, iar la partea de calibrare nu prea e clar ce anume au făcut inginerii, întrucât n-au schimbat nici biele ranforsate, n-au umblat nici la arborele cotit, nimic. Până şi Brabus, un atelier de tuning, face aceste modificări atunci când se operează cu puteri atât de mari. Aston Martin se laudă doar că a pus o altă cutie de viteze cu 9 trepte, care să poată rezista noii puteri.
Şi dacă tot am pomenit de Brabus, iar cei de la Aston Martin n-au făcut nimic special în ingineria acelui motor, putem la fel de bine să comparăm noul DBX707 cu un GLE Coupe de la Brabus, de exemplu. Brabus are de vreo 5 ani încoace puteri de 850 CP pe asemenea SUV-uri, iar în 2021 a creat un GLE Coupe cu 900 CP la activ, care prinde prima sută în 3.2 secunde şi atinge 330 km/h. Şi scoate aceste performanţe din exact acelaşi propulsor V8 de Mercedes-AMG, dar modificat mai temeinic. SUV-ul Aston Martin DBX707, pentru comparaţie, ajunge la 100 km/h în 3.3 secunde şi atinge 310 km/h.
Foto: SUV-ul GLE Coupe, modificat de Brabus, cu 900 CP la activ

Deci, în esenţă, noul SUV Aston Martin DBX nu e decât un artificiu frumos de design şi marketing, în speranţa de a reanima un pic vânzările unei mărci glorioase cândva, care ar merita o inginerie mult mai temeinică şi azi.
0
3,232
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!