Automobilele electrice de la bordul navei Felicity Ace fac imposibilă stingerea incendiului, nava arde de 5 zile în Oceanul Atlantic

21 Februarie 2022, 10:58
Ilie Toma
Acum câteva zile informam că nava Felicity Ace a luat foc în Oceanul Atlantic, lângă insulele Azore, având la bord un numă de 3,965 automobile ale grupului VW, printre care circa 1,100 exemplare Porsche, şi multe alte exemplare Bentley, Lamborghini, Audi şi VW. Tot atunci menţionam şi despre faptul că la bord sunt multe exemplare de maşini electrice şi spuneam că anume asta va face dificilă stingerea incendiului. Ei bine, aseară serviciul de situaţii excepţionale din Portugalia, ţară căreia îi aparţin insulele Azore, a venit cu actualizări îngrijorătoare, spunând că prezenţa maşinilor electrice la bordul navei face imposibilă stingerea incendiului.
Pompierii au informat că nava arde în continuare, la 5 zile după ce a izbucnit incendiul şi a fost evacuat echipajul acesteia, format din 22 oameni, întrucât bateriile litiu-ion ale maşinilor electrice menţin focul pe o durată mult mai mare decât ar fi ars maşinile obişnuite. În acest moment nu se poate spune dacă incendiul a izbucnit din cauza acestor baterii, dar e sigur că anume caracteristicile acestora fac incendiul să dureze atât de mult. Mai mult ca atât, obişnuitele tehnici de stingere a unu asemenea incendiu nu pot fi aplicate, a anunţat şi Joao Mendes Cabecas, căpitanul portului din Azores, or apa stropită peste bateriile litiu-ion arzânde nu face decât să ridice temperatura de ardere, iar extinctoarele obişnuite nu sunt eficiente.
Astfel, în prezent pompierii operează doar cu furtunuri de apă, care nici măcar nu stropesc nava deasupra, ci pe corpul său lateral, în încercarea de a menţine temperatura corpului navei mai coborâtă. Aceştia evită să stropească deasupra, întrucât greutatea suplimentară a apei care ar ajunge pe navă ar crea presiune suplimentară, ce ar putea duce la scufundare ei. În acest moment nici un pompier nu poate urca direct la bordul navei, pentru că e prea periculos, iar scanările navei arată că focul coboară încet spre nivelele inferioare, apropiindu-se de rezervoarele de combustibil. Speranţa autorităţilor portuare şi a pompierilor este că focul se va stinge de la sine înainte de a afecta structura rezervoarelor de combustibil, iar ulterior nava ar putea fi remorcată spre unul din ţărmurile apropiate, pentru a fi, cel mai probabil, casată.
Prin urmare, pe cât de explicabil din punct de vedere fizic şi chimic e modul în care evoluează acest incendiu, pe atât de mult ar putea determina o regândire a standardelor în care sunt transportate maşinile electrice pe căi maritime, costurile aferente acestora şi eventual necesitatea unor noi măsuri de siguranţă pentru acestea.
0
15,568
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!