DS E-Tense Performance, maşina electrică, care ar putea readuce gloria ingineriei franceze într-o nouă epocă

8 Februarie 2022, 11:27
Ilie Toma
Despre ingineria formidabilă de demult a celor de la Citroen vorbim adeseori, pentru că au fost decenii la rând în care inginerii acelei mărci au creat lucruri formidabile, inovaţiile lor fiind apoi cumpărate sau preluate de către alţi producători din industrie. În ultimii ani, creaţiile lor au fost mai puţin inedite, însă, deşi au existat maşini interesante. Citroen, însă, deţine o marcă mai nouă, numită DS, iar noua creaţie conceptuală DS E-Tense Performance vrea să sugereze că ingineria franceză ambiţioasă ar putea renaşte, într-o nouă epocă, a electromobilităţii.
E-Tense Performance, de fapt, e o reiteraţie a unui concept mai vechi, lansat încă în 2016 de francezi, dar care aşa şi n-a mai ajuns în producţie. Acum, însă, E-Tense vine într-o formă împrospătată estetic şi absolut nouă tehnic, şi poartă numele de E-Tense Performance, pentru că accentul pe performanţă e unui de-a dreptul fabulos. Şi tocmai acesta accent fabulos de face să vorbim despre revenirea curajului în ingineria franceză.
Bolidul electric e propulsat de două motoare electrice, cu o putere cumulată de 600 kW sau 815 CP, care transmit un cuplu total de 8,000 Nm la roţi! Partea la fel de fascinantă e că aceste motoare electrice pot asigura o forţă de frânare echivalentă cu puterea lor, deci tot de 600 kW, care e trimisă în baterii. Iar o maşină care frânează cu o forţă de până la 600 kW doar datorită electromotoarelor nu mai are nevoie de frânele clasice. Aşa că DS E-Tense Performance nu foloseşte frânele cu discuri şi plăcuţe aproape niciodată, ele existând doar din motive de siguranţă, fiind activate doar la frânări de urgenţă.
Ca să accepte o asemenea forţă de încărcare şi bateria e una foarte specială, venind din motorsport, în special de cursele Formula E. Fiind încă vorba de un prototip, francezii nu anunţă capacitatea totală a bateriei sau autonomia unei asemenea maşini, asemenea bătăi de cap fiind rezervate pentru o etapă mai apropiată de o eventuală producţie. Acum ştim, însă, că acest prototip, cu puterea sa, poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2.0 secunde, ceea ce îl aduce în liga celor mai performante maşini din lume, precum Tesla Model S Plaid şi Rimac Nevera! Ingineria franceză poate suna intrigant şi-n zilele noastre, nu?
0
2,433
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!